مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: این نهاد در تمامی ابعاد اقدامات خود در خصوص عمران و آبادانی روستاها موضوع کلان توسعه پایدار روستایی به منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم روستاها را در دستور کار قرار داده است.
سجاد صنعتی منفرد اظهار داشت: نقش و کارکرد سکونتگاه های روستایی در برنامه های توسعه عمرانی با ایجاد تولید، اشتغال و ارتقاء فعالیت های اقتصادی در اهداف برنامه ریزی مکانی و  فضایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: زیرساختهای روستایی را می توان سرمایه های عمومی و اجتماعی روستاها دانست که بدین جهت توسعه این زیرساخت های اجتماعی، فیزیکی و نهادی  موجب بهبود شرایط، کیفیت زندگی و معیشت مردم محلی و ارتقای کارآیی زندگی اجتماعی و اقتصادی آنان خواهد شد. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: این نهاد به عنوان متولی طرح های توسعه روستایی به خصوص با تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی نقش بسزایی در امر توسعه همه جانبه روستاها داشته و در همین راستا توانسته از این طریق گامهای موثری را درجهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد که درنهایت نگه داشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستاییان را به دنبال دارد.
وی تاکید کرد: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است، که باید همه جانبه، مستمر، درون زا، توانمندساز، فراگیر، تحول آفرین، باورآفرین، رشد دهنده و متکی بر مشارکت و خودباوری روستاییان باشد.
صنعتی منفرد با بیان اینکه، روستاها کانون های مولد هر جامعه ای محسوب می شوند و نقش مهمی در توسعه کشور و حرکت در مسیر اقتصاد ملی دارند یادآور شد: توسعه ملی هر کشوری در گروه توسعه روستایی آن کشور بوده و یک بحث مهم و حیاتی به شمار می آید، لذا در جهت توسعه پایدار ملی، هر کشوری نیازمند توسعه روستاها و توجه به روستاییان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.