مدیرکل دامپزشکی استان زنجان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۱۵ قطعه طیور در کشتارگاه‌های این استان با نظارت ذابحان، کارشناسان دامپزشکی و بهداشتی ذبح شده است.

محمدباقر حاج کاظمی اظهارداشت: از این تعداد مرغ و خروس کشتار شده ۶۹ هزار و ۶۱۴ قطعه لاشه ضبطی و از چرخه توزیع و مصرف خارج شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر لاشه‌های ضبطی ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۵۶۴ اندام نیز ضبط شد، یادآوری کرد: وزن این اندام‌ها ۱۵۹ هزار و ۸۶۷ کیلوگرم بود.

 مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از کل تعداد کشتار طیور انجام شده ۲۲ میلیون و ۷۳۷ هزارو  ۸۵۴ کیلوگرم لاشه سالم وارد بازار شده است.

حاج کاظمی، از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.
وی تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به اداره های دامپزشکی استان گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، در همین مدت علاوه بر گوشت طیور یک میلیون و ۸۳۵ هزارو ۹۹۰ کیلوگرم گوشت گرم سالم و بهداشتی دام سبک و سنگین وارد بازار این استان شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.