دکتر علی محمدی، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در زمان حاضر بیمارستان امام‌حسین(ع) شهر زنجان به عنوان اولین بیمارستان در ترویج زایمان طبیعی و همچنین زایمان در آب در سطح استان مطرح است و به فعالیت خود در این زمینه ادامه می دهد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان افزود: این کلاس ها اغلب در مراکز درمانی برگزار و در بیمارستان‌های امام حسین(ع) و امید ابهر برای مادران باردار در روزهای خاص به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

این مسئول ادامه داد: طی ۶ ماهه امسال، ۲ هزار نوزاد در ۲ بیمارستان امام حسین(ع) و امید ابهر چشم به جهان گشودند که این تعداد موالید در مقایسه با آمار مشابه سال قبل روند کاهشی دارد.

به گفته وی، شمار موالید به ثبت رسیده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان در مقایسه بامدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش نشان می دهد.

محمدی،  با اشاره به کاهش آمار زایمان به روش سزارین نیز افزود: پیش از این تمایل بیشتر مادران باردار زایمان به این نوع روش بود، اما اکنون با توجه به فراهم شدن زیر ساخت‌های فیزیکی در بیمارستان‌ها، استقبال از روش زایمان طبیعی افزایش چشمگیری یافته است.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف و برنامه های مهم بیمارستان های تامین اجتماعی ترویج زایمان به روش طبیعی است که خوشبختانه بیمارستان امام حسین (ع) با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی منسجم، توانست درخشش خوبی در بحث زایمان های بی درد و زایمان در آب داشته باشد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲ بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می‌کنند.
۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان زنجان طرف قرار داد تأمین اجتماعی هستند.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.