معاون  آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان  روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون در این واحد دانشگاهی ۶۷ مقطع رشته وجود دارد که از این تعداد  ۲۳ رشته کارشناسی ارشد، ۱۱ رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و ۱۱ رشته دستیاری تخصصی را اشامل می شود.

به گفته مهدی قائمی، ۱۱ رشته phd، سه رشته دکترای حرفه ای، ۲ رشته فوق تخصصی و یک رشته کاردانی دردانشگاه علوم پزشکی ایجاد شده تا دانشجویان بنابر علاقمندی خود تحصیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه  ۳۸۵ نفر و تعداد دانشجوها چهار هزار و ۳۰۰ نفر است که نسبت استاد به دانشجو حدود  یک به ۱۱ است.

این مسئول افزود: به این مهم توجه داشت  شاخص  نسبت استاد به دانشجو به حد استاندارد نزدیک بوده اما براساس نوع رشته باید تفسیر شود.

وی یادآورر شد: در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشکی زنجان ۱۱ رشته phd  (دکترا)  دارد که متناسب با نیاز استان ایجاد و راه اندازی شده اما جدب دانشجویان این مقطع نیز باید متناسب با بازار کار انجام گیرد.

معاون اموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: رشتههای  مختلف تحصیلات دانشگاههای علوم پزشکی بایدمبتنی برنیازبازار کار باشد، چرا که بی توجهی به این امر مشکلاتی را بوجود می آورد.

وی اضافه کرد:  این واحد دانشگاهی به عنوان دبیرخانه قطب ۶ کشوری را تحت پوشش دارد  و با توجه به شاخص های آموزش یاد شده  در  وضعیت بهتری قرار داشته و می تواند به عنوان یکی از  گزینه های دانش آموزان برای ادامه تحصیل مورد توجه قرار گیرد.

به گفته این مسئول، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محدودیت رشته های تحصیلات تکمیلی با توجه به نیاز بازار کار مورد توجه قرار  دهد، تا بحران بیکاران فارغ التحصیل بوجود نیاید.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.