محرمعلی عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه آتش سوزی، جمعه /۲۹ شهریور ماه جاری/ از ساعت ۱۱:۳۰ در اراضی روستای قشلاق جوق سفلی،  واقع در منطقه حفاظت شده انگوران، آغاز شد و ماموران یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی این شهرستان بلافاصله برای مهار و اطفا حریق وارد عمل شدند.

وی اظهار داشت: این آتش سوزی با همکاری و کمک اهالی و نیروهای سایر دستگاه های امدادرسان پس از قریب به چهار ساعت تلاش بی وقفه، اطفا و مهار شد که متاسفانه اکثر گونه های مرتعی،  گیاهان خودرو یک ساله، حشرات و خزندگان و جوندگان که کندرو بوده و قدرت فرار پائینی دارند طعمه حریق شده و از بین رفتند.   

عزیزی با بیان اینکه وجود پوشش مرتعی و گیاهی و شدت وزش باد موجب گسترش سریع آتش سوزی شده بود، افزود: با توجه به کارشناسی های صورت گرفته، این آتش سوزی بر اثر عامل انسانی اتفاق افتاده است که تلاش برای شناسایی و دستگیری متخلف یا متخلفین ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان گفت: ماموران یگان حفاظت به طور مدام، مناطق و اراضی این شهرستان را رصد و پایش می کنند اما با این وجود، متاسفانه امسال تعداد حریق های اتفاق افتاده بیشتر  بود چرا که کوچکترین سهل انگاری و بی احتیاطی می تواند منجر به آتش سوزی گسترده شود.  

به گزارش ایرنا بعداز ظهر سه شنبه /۲۶ شهریور ماه جاری/ نیز بر اثر وقوع آتش سوزی در اراضی چفتان در منطقه بادامستان شهرستان طارم که بالغ بر ۵۰۰ هکتار برآور شد، علاوه بر درختان اورس، تعدادی از گونه های جانوری کندرو از جمله مارها، لاک پشت ها، سوسمارهای جثه کوچک، موش های کنترل کننده طبیعت و همچنین حشرات، طعمه آتش شدند و اطفا و مهار این حریق روی داده نیز به مدت قریب ۱۰۹ ساعت طول کشید.

۶۰۸۴/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.