فتح‌الله حقیقی روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شهرستان‌های ابهر و خرمدره افزود: با توجه به شرایط امروز که همه واقف به تحریم‌های ظالمانه هستند، اتمام پروژه‌های دردست اجرای استان را مدنظر قرار داده ایم.

وی با اشاره به ۵۰۷ پروژه آماده بهره‌برداری و کلنگ‌زنی استان زنجان در هفته دولت، تصریح کرد: با وجود اینکه کمیت پروژه‌ها ۳۱ درصد کاهش یافته اما میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها ۲.۸ برابر بیش از پروژه‌های هفته دولت سال ۹۷ است.

حقیقی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه شهرستان‌های ابهر و خرمدره، بزرگ‌ترین پروژه تصفیه‌خانه در شمال‌غرب کشور است.

استاندار زنجان تاکید کرد: این تصفیه‌خانه تا سال ۹۳ حدود هشت درصد پیشرفت داشت که با تلاش مدیران قبلی و فعلی امروز به مرحله بهره‌برداری رسیده و امید است طرح توسعه آن نیز که نیاز به اعتبار و نیروی کار دارد مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع آبیاری نوین، خاطرنشان کرد: تعهد دولت ۲۵ هزار هکتار آبیاری نوین بوده که ۱۹ هکتار آن انجام شده، ۴.۵ هکتار در دست اقدام و یک و نیم هکتار باقی مانده نیز انجام خواهد شد.

حقیقی یادآور شد: در هفته دولت در مجموع برای شهرستان‌های ابهر و خرمدره ۱۵۰ پروژه با سهم اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان افتتاح یا شروع به کار خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان زنجان نیز در این مراسم، گفت: پروژه تصفیه‌خانه ابهر و خرمدره در سال ۸۸ کلنگ‌زنی شده و در اسفند سال ۹۷ به‌طور آزمایشی در مدار قرار گرفت که امروز با ۹۰ درصد پیشرفت به‌طور رسمی بهره‌برداری می‌شود و برای تکمیل روند کار، باز هم نیاز به اعتبار دارد.

علیرضا جزءقاسمی، دشت ابهر و خرمدره را بحرانی‌ترین دشت منطقه عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه متوسط نشست در استان ۷۷ سانتی‌متر است اما این منطقه متوسط یک متر و ۴۰ سانتی‌متر را ثبت کرده و در ۱۱ سال اخیر در مجموع ۵۰ سانتی‌متر نشست کرده است.

۶۰۸۵/۹۵۵۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.