شهردار زنجان روز یکشنبه در مراسم افتتاح پارک گلسار زنجان با اشاره به اینکه یکی از وظایف شهرداری ها  توسعه و نگهداشت فضای سبزی شهری است، گفت: بر این اساس شهرداری زنجان ۲ محور کاری توسعه فضای سبز، بهینه سازی و نگهداری بهینه از فضای سبز موجود را در دستور کار خود قرار داده است.

مسیح الله معصومی افزود: شهر زنجان در بحث توسعه فضای سبز و سرانه این بخش وضعیت خوبی دارد به طوریکه در زمان حاضر ۶۳۱ هکتار فضای سبز شهری در زنجان وجود دارد.

 وی اضافه کرد: سرانه فضای سبز موجود زنجان ۱۴.۶ مترمربع و این میزان در استاندارد کشوری ۱۲ مترمربع است که در این ارتباط زنجان در سرانه فضای سبز شهری حدود ۲ مترمربع  از نرم کشوری بالاتر است.

معصومی افزود: مساحت پارک‌های جنگلی شهر زنجان ۳۲۲ هکتار است که در  این بخش نیز وضعیت خوبی حاکم است.

شهردار زنجان ادامه داد: فضای سبز شهری پراکنده‌ای در سطح شهر وجود دارد که آبیاری آنها از طریق آب شهری انجام می شود که در این بخش زنجان از جمله شهرهای خوب کشور  محسوب می شود.

وی اظهار داشت: طی سال جاری ۲۰ هکتار توسعه فضای سبز شهری در زنجان پیش بینی شده است که در زمان حاضر پارک های مختلفی در حال احداث قرار دارد.

معصومی افزود: موضوعی که از سوی شورای شهر زنجان در ارتباط با خشک منظری و کاهش استفاده از چمن به لحاظ صرفه جویی مصرف آب، مسائل زیست محیطی و آب و هوایی مد نظر قرار گرفته که در  این مجموعه "پارک گلسار" نسبت سطح فضاهای باز و  فضاهایی که چمن  کاری صرف شده تفاوت هایی دارد.

وی یادآوری کرد: این پارک  از حالت ۲ بعدی به سه بعدی تبدیل شده است تا رضایتمندی اهالی محل فراهم شود و زیر ساخت های این پروژه از اواخر سال ۶  در مساحت ۱.۲ هکتار  آغاز شده است و سطح چمن بکار گرفته شده درآن  ۳۸ درصد  و ۹ هزار متر مربع نیز سطح فضای سبزی است که برای مجموع آن  ۱.۵ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

شهردار زنجان ادامه داد: روز گذشته در جلسه ستاد تسهیلات سفر به این مهم اشاره شد که ۹۷.۵ درصد مسافران ورودی به شهر زنجان در فضاهای سبز شهری اقامت کرده اند و این از دیدگاه مسافران به عنوان فضایی مطلوب تلقی شده است که وظیفه شهرداری در نگهداشت و توسعه آن را بیش از گذشته سنگین تر کرده و علاوه بر آن کیفی سازی پارک ها نیز امسال همانند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

۹۶۴۶/۶۰۸۵
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.