معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، از راهیابی 4پروژه علمی دانش‌آموزان دوره ابتدایی به هشتمین جشنواره کشوری جابر بن حیان خبر داد.

 

اصغر بیات در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: 4 پروژه علمی دانش‌آموزان دوره ابتدایی از نواحی یک و 2 زنجان، خرم‌دره و ماه‌نشان طبق سهمیه‌بندی تخصیصی دبیرخانه کشوری برنامه جابر بن حیان با شرکت در هشتمین جشنواره کشوری که از 25 تا 27 مردادماه امسال در استان گیلان برگزار می‌شود، پروژه‌های خود را معرفی و ارائه خواهند داد.

 

این مسئول، از راهیابی 4 پروژه علمی دانش‌آموزان دوره ابتدایی به هشتمین جشنواره کشوری جابر بن حیان خبر داد و گفت: طرح‌های راه‌یافته به مرحله کشوری، جزو منتخبان جشنواره استانی اردیبهشت امسال است که با طی فرآیند داوری، موفق به حضور در مرحله پایانی شده‌اند.

 

وی افزود: نواحی یک و دو زنجان و شهرستان‌های خرم‌دره و ماه‌نشان مناطقی هستند که دانش‌آموزان آن‌ها جهت معرفی و ارائه پروژه‌های خود در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

 

بیات در رابطه جشنواره جابر بن ‌حیان، تصریح کرد: دانش‌‌آموزان در جشنواره جابر بن ‌حیان یاد می‌گیرند تا در کنار یکدیگر با همدلی و مشارکت، تحمل نظرات دیگران دست به ثبت ایده و پژوهش خود کنند؛ این جشنواره موجب می‌شود تا شناخت ماهیت ذهن و مهارت پژوهش در دانش‌آموزان از این کانال تقویت و ارتقا یابد.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: طرح جابر بن ‌حیان در اصل یک رقابت علمی بین دانش‌آموزان دوره ابتدایی است و به پروژه‌های علمی دانش‌آموزان اختصاص دارد. هدف از برگزاری این طرح تربیت دانش‌آموزانی کارآزموده در زمینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی است تا دانش‌آموزان از سنین پایین‌تر مفاهیمی مانند روش تحقیق را آموزش ببینند و برای انجام تحقیقات و پروژه‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر در آینده آماده شوند. ایجاد روحیه پژوهشی و برانگیختن حس تحقیق و کاوش در دانش‌آموزان در کنار پرورش دانش‌آموزان خلاق از اهداف طرح جابر است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.