حجت الاسلام سیدرضا تقوی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای زکات شهرستان خدابنده  و در جمع ائمه جمعه استان زنجان با بیان اینکه انقلاب ما با رهبری یک فرد روحانی به وجود آمده است، افزود: حضور افراد روحانی در امور خیر و در جمع آوری زکات نیز می تواند بسیار موثر باشد.

 وی  یکی از برنامه‌های مهم و اصلی شورای عالی زکات را احیای فرهنگ زکات در جامعه عنوان کرد و گفت: اهمیت زکات برای مردم، با فرهنگ‌سازی تبیین شود.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: کسانی که در امور مربوط به زکات فعالیت می‌کنند سربازان ولی فقیه بوده و در این راه جهاد می‌کنند.

وی با اشاره به تبیین و تشریح پرداخت زکات و توجه دین اسلام  برای ادای فریضه زکات اشاره کرد و گفت: تبیین و تشریح جمع آوری زکات باید در تمام فصول باشد تا بعنوان گفتمان غالب تبدیل شود.

رئیس شورای عالی زکات کشور با  اشاره به نقش مساجد در امور خیریه افزود: مبلغان زکات باید از ظرفیت مساجد در شهرها و روستاها در این زمینه استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز با بیان اینکه وظیفه ما امیدآفرینی در بین مردم و از بین بردن یاس و ناامیدی است، از ظرفیت بالقوه ۴۰ میلیارد تومانی زکات در این استان خبر داد.

هدایت صفری با تأکید به اینکه کلیدواژه گام دوم انقلاب تفکر جهادی است افزود: تفکر جهادی عمل‌گرایی است که باید تهدیدها را شناسایی و آن‌ها را تبدیل به فرصت کرده و سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی در همه شاخص ها را افزایش داده و میدان وسیع‌تری برای گام دوم انقلاب باز کنیم.

وی ایجاد همدلی و هم افزایی، اقناع‌سازی، آگاهی بخشی امر به‌ معروف و نهی از منکر، انجام کار تیمی و حرکت جهادی و هماهنگی خدمتگزاران بر اساس با مطالبات امروز مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرارداد و افزود: امروز در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم و باید با درک شرایط، حرکت جهادی و تفکر بسیجی با کم کردن هزینه‌های زائد و استفاده بهینه از امکانات موجود به فضل خدا از مشکلات عبور کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: در استان زنجان ۴۰ میلیارد تومان زکات بالقوه وجود دارد و باید تشکیل و فعال‌سازی شورای زکات در روستاها را جدی گرفته و جلسات شورای زکات را در همه روستاهای استان برگزار کنیم تا از این ظرفیت الهی به نفع نیازمندان استفاده بهتری داشته باشیم.

صفری تعامل با دستگاه‌های عضو شورای زکات، ارتباط تنگاتنگ با ائمه جمعه، دقت در جمع‌آوری درست و هزینه کرد صحیح زکات و ارائه گزارش‌های دقیق و شفاف به مردم، گفتمان سازی زکات در بین اعضا، فضاسازی مناسب محیطی را از راهکارهای افزایش جمع‌آوری زکات دانست.

۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.