مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همه نذورات امام‌زادگان با حضور هیئت امنا جمع‌آوری می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی در جلسه بررسی نهایی طرح جامع توسعه آستان حرم امام‌زاده اسماعیل (ع) شناط ابهر با بیان اینکه متولی بحث امام‌زادگان اوقاف و امور خیریه است، اظهارکرد: این امر به این معنی نیست که همه کارها به عهده اوقاف است.

 

وی با بیان اینکه عمران و آبادانی امام‌زادگان نیازمند تعامل همگانی است، اظهار کرد: وجود امام‌زادگان در نقاط مختلف استان در بسیاری از حوزه‌ها، از جمله توسعه گردشگری نقش موثری ایفا می‌کند.

 

جنتی با تاکید بر اینکه طرح‌های موجود در امامزاده اسماعیل (ع) شناط باید به نحوی بازسازی شود که در شأن امام‌زاده و مردم شناط باشد، گفت: باید بقعه آبرومندی ایجاد شود تا شاهد گسترش خدمات معنوی در این مکان مقدس باشیم.

 

این‌مسئول عنوان کرد: سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه برای شفاف‌سازی در زمینه امور امام‌زادگان و موقوفات هم برای تمام مجموعه‌های اداری کشور و هم برای مردم ایجاد شده است.

 

این‌مسئول با اشاره به اینکه همه نذوراتی که از امام‌زادگان جمع‌آوری می‌شود با حضور هیئت امنا است، افزود: اگر ضریح امامزاده دو قفله باشد یکی از این قفل‌ها دسته هیئت امنا و دیگری دست اوقاف است و موقع غبارروبی هر دو مجموعه باید باید با هم حضور داشته باشند.

 

وی با اشاره به این‌که نذورات جمع‌آوری شده امام‌زاده با شناسه مختص، وارد حساب امام‌زاده می‌شود، گفت: حق برداشت این نذورات نیز با خود هیئت امنا است و تا هیئت امنا تایید نکند، اوقاف حق برداشت ندارد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه منابع نذورات تسهیم شده است، عنوان کرد: ۴۰ درصد از این نذورات صرف امور عمرانی، ۱۵ درصد برای مدیریتی، ۲۵ درصد هزینه‌های جاری، ۵ درصد تبلیغاتی و ۵ درصد نیز قرآنی است.

 

وی ادامه داد: ۱۰ درصد از این منابع نیز حق تولیت سازمان است که وقتی به اوقاف نیز پرداخت می‌شود، به طرق مختلف دوباره به سمت امامزاده‌ها بازگردانده می‌شود.

 

‌جنتی با بیان اینکه اوقاف در دخل و خرج امامزاده‌ها دخالت آن‌چنانی ندارد، بیان کرد: تا هیئت امنا درخواست وجه نکنند، ما حق برداشت از این پول را از این امام‌زادگان نداریم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.