ناصر فغفوری روز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان برگزار شد، افزود: تا کنون ۱۱۰ جلسه کارگروه تشکیل شده که ۳۱ مورد در سال ۹۸ بوده و تمام جلسات سال جاری و ۴ ماه پایانی سال گذشته در محل واحدهای تولیدی مشکل‌دار برگزار شده است.

وی اظهار داشت: استفاده کارفرمایان از بخشودگی جرایم تامین اجتماعی، رفع مشکل مالیاتی برخی واحدهای تولیدی، تعیین تکلیف حساب ذخیره ارزی و همچنین آزمون دوره‌های تخصصی برای مدیران فنی واحدهای مونتاژ و طراحی آسانسور از موارد فراگیر در بین واحدهای تولیدی است.

فغفوری خاطرنشان کرد: کارفرمایان برای بهره‌مندی از فرصت بخشودگی جرایم تامین اجتماعی که با جدیت خوبی نیز دنبال می‌شود تا ۱۳ شهریور سال جاری فرصت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تمام مدیران فنی واحدهای مونتاژ و طراحی آسانسور باید در دوره‌ها و آزمون تخصصی که در تهران برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مدت این دوره، سه ماه طول می‌کشد برای جلوگیری از تعلیق واحدها تا پایان آذر سال جاری فرصت داده شده تا مدیران فنی در آزمون مذکور شرکت کنند.

مدیرعامل شرکت ترانسفورماتورسازی کوشکن نیز گفت: این شرکت، فعالیت خود را از سال ۸۱ شروع کرده و در سال‌های گذشته در اوج تولید خود ۲۱ هزار ترانس با ۶۰۰ نیروی کار را تولید می‌کرد.

مسعود ثالثی خاطرنشان کرد: از سال گذشته به‌رغم تنصیف تولید به دلیل مشکل کمبود مواد اولیه، تلاش شد تا تعدیل نیرو صورت نگیرد

وی اظهار داشت: فعالیت شرکت به مدت چهار ماه، متوقف بود اما هیچ‌گونه تغییر نیروی انسانی نداشتیم.

ثالثی، مواد اولیه را مشکل خاص شرکت خواند و گفت: برخی مشکلات دیگر مانند نرخ ارز، تخصیص ارز و واردات نیز وجود دارد که مانند تمام واحدهای دیگر درگیر آن هستیم.

وی با اشاره به پروژه فوق توزیع این شرکت که در دست اقدام است، اظهار داشت: ۸۰ درصد این پروژه انجام شده که امیدواریم با مساعدت مسئولان و پرداخت تسهیلات تا پایان سال، راه‌اندازی کنیم.

مدیر واحد تولیدی شکلات بیرلیک نیز گفت: این واحد از سال ۹۵ آغاز به کار کرده اما بیش از یم سال است که به دلیل مشکل سرمایه در گردش، متوقف شده است.

مرادخانی با اشاره به مشکلات این واحد، اظهار داشت: تعزیرات حکومتی به دلیل اشتباه سهوی در چاپ شماره سریال بر روی بسته، یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال این واحد را جریمه و کالایی به ارزش یک میلیارد ریال را نیز توقیف کرده است.

وی خارطرنشان کرد: در صورت ارائه تسهیلات لازم از سوی بانک‌ها آماده شروع به کار مجدد هستیم.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان نیز با بیان اینکه این شرکت وابسته به شرکت صنایع شیر ایران است، گفت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان در زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار و ۲۲ هزار مترمربع زیربنا در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرده و هم‌اکنون با ۲۵۳ نیرو، پنج خط تولید و ظرفیت اسمی ۱۲۵ تن در روز فعالیت می‌کند.

امیر کلامی‌فرد افزود: ۵۱ محصول از ۴۶۰ محصول شرکت صنایع شیر ایران در شرکت پگاه زنجان تولید می‌شود و زنجان، قطب تولید کره در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ماست چکیده موسیردار زنجان در نوع خود، برند بوده و در اقصی نقاط کشور استفاده می‌شود.

کلامی‌فرد اظهار داشت: محصولات شرکت پگاه علاوه بر داخل کشور به چند کشور خارجی نیز صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان گفت: این شرکت علاوه بر ۲۵۳ اشتغال مستقیم، پتانسیل بالایی برای اشتغال غیرمستقیم از جمله دامداران، فروشگاه‌ها، توزیع‌کنندگان عمده، شرکت‌های تولیدی مواد اولیه و بسته‌بندی و رانندگان دارد.

وی با اشاره به مشکلات این واحد، اظهار داشت: تامین شیر خام به میزان استاندارد، تغییر کاربری زمین شرکت و توسعه آن، خروج شیر خام تولید شده در استان، کنترل بهای تمام‌شده از طریق تسهیلات سرمایه در گردش، برطرف نمودن مشکل صادرات مستقیم و لجستیک صادرات در استان و حذف رقم تعدیلات در فیش آب‌بهای مصرفی از خواسته‌های این شرکت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز گفت: تعداد دام سنگین مولد استان ۱۶۲ هزار راس و گاوداری شیری صنعتی استان ۱۲۵ واحد با ظرفیت ۲۲ هزار راس دام است.

حسین جعفری اظهار داشت: سالانه ۱۶۴ هزار تن شیر در استان تولید می‌شود که ۳۰ درصد بیشتر از مصرف سرانه استان بوده و تولید مازاد به خارج از استان فروخته می‌شود.

وی مجموع واحدهای لبنی استان را ۲۹ مورد خواند و خاطرنشان کرد: ۱۲ واحد تولید لبنی، ۱۶ واحد پنیرسازی که به‌صورت فصلی فعالیت می‌کنند و یک واحد بسته‌بندی با ظرفیت ۱۷۲ هزار تن فعال هستند.

جعفری اظهار داشت: بیشترین تعداد واحدهای تعطیلی را واحدهای لبنی تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، سی و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۹۸ به ریاست استاندار زنجان تشکیل شد و مقام عالی دولت در استان پیش از تشکیل این جلسه از چهار واحد شرکت دانش‌بنیان هوشمند گستر اسپیناس، شرکت تولیدی شکلات بیرلیک، شرکت ترانسفورماتورسازی کوشکن و شیر پاستوریزه پگاه در زنجان بازدید کرد.

۹۵۵۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.