مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مقرر است که امسال ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شود .


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، یوسف رضاپور پیش از ظهر امروز در شورای حفاظت از منابع آب، اظهار کرد: برای جلوگیری از بحران آب چاره‌ای جز مدیریت مصرف نداریم و در همین راستا، از سال ۸۵ تاکنون، 1185 فقره چاه غیرمجاز در استان زنجان مسدود شده است .


این مسئول با بیان اینکه متاسفانه ایران در مصرف آب در دنیا رتبه نخست را دارد، ادامه داد: مصرف آب در ایران زیاد است و باید الگوی مصرف آب مدنظر قرار گیرد. به‌ طور میانگین، سالانه تراز آب های زیرزمینی 55 درصد افت می کند و از سال ۷۱ تا سال ۹۴ ، تراز آبهای زیر زمینی استان ۱۴ متر افت کرده است .


وی با اشاره به اینکه عمده چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های زنجان و ابهر حفر شده است، افزود: 3586 حلقه چاه مجاز و 3700 حلقه چاه فاقد پروانه در استان زنجان وجود دارد؛ در واقع از سال 85 به بعد، 1249 حلقه چاه‌ غیر مجاز در استان حفر شده که باید مسدود شود .


رضاپور با بیان اینکه سال گذشته ۶۲۵ حلقه چاه در استان زنجان مسدود شده است، تصریح کرد: عملکرد شرکت در انسداد چاه‌های غیرمجاز مطلوب بوده است. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مقرر است که امسال ۳۵۰ حلقه چاه غیر مجاز دیگر مسدود شود.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با تاکید بر اینکه دشت ابهر، بحرانی‌ترین دشت استان به شمار می‌رود و امسال، برنامه عملیاتی برای دشت زنجان تعریف‌ شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای بیست ساله برای متعادل کردن شرایط فعلی ذخایر آب اجرایی شده است و در همین راستا، در استان زنجان برای اینکه به شرایط قبلی برسیم، سالانه مجاز هستیم که ۱۴۲ میلیون لیتر آب برداشت کنیم .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.