استاندار زنجان گفت: انتظار می‌رود فرماندار زنجان در خصوص اجرای طرح اصلاح خطوط اتوبوسرانی پیگیری به عمل آورد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان و کمیسیون ایمنی اجرایی، با اشاره به تجمع رانندگان خطوط درون‌شهری زنجان، اظهار کرد: انتظار می‌رود فرماندار زنجان در خصوص اجرای طرح اصلاح خطوط اتوبوسرانی، پیگیری و بررسی ویژه‌ای به عمل آورد.

 

این مسئول با تاکید بر حفظ آرامش مردم، ادامه داد:  قبل از اجرای هر طرحی باید به آرامش مردم هم توجه شود و قبل از عملیاتی کردن طرح باید مسائل به خوبی بررسی شده و اگر از اجرای طرح سوءاستفاده می‌شود، فرماندار برخورد کند.

 

وی افزود: اگر این طرح قابلیت اجرایی داشته و مصوب شده است و خسارت افرادی که زیان دیده‌اند، باید جبران شود ولی اگر افرادی سوءاستفاده می‌کنند انتظار می‌رود که فرماندار با آنان برخورد کند.

 

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه اگر طرحی مصوب می‌شود باید به نفع مردم باشد، تصریح کرد: اگر طرح مصوب شد و تبعات آن را شورای تأمین تایید نکرد، نباید اجرا شود و با افرادی که نسبت به اجرای طرح شیطنت می‌کنند، برخورد لازم انجام شود؛ چرا که اگر وضعیت این طور باشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه سه‌شنبه‌های بدون خودرو در زنجان اجرا می‌شود ولی استقبال خوب نیست، گفت: باید فرهنگ استفاده از دوچرخه نهادینه شود و اگر از جوانان شروع کنیم استفاده از دوچرخه سواری به فرهنگ دائمی تبدیل خواهد شد.

 

حقیقی در رابطه با اصلاح تقاطع دانشگاه زنجان، یادآور شد: باید این نقطه ایمن‌سازی شود؛ چرا که ۱۲ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل بوده و آینده‌ساز کشور هستند و باید امنیت جوانان تامین شود. همچنین ایمن‌سازی تقاطع دانشگاه زنجان باید در اولویت اجرای طرح‌های راه و شهرسازی باشد و اگر دانشگاه هم خواستار ایمن‌سازی نباشد، باید خودمان دست به کار شویم.

 

استاندار زنجان با بیان اینکه عامل انسانی علت بیش از ۷۰ درصد تصادفات است، عنوان کرد: شان شورای ترافیک کار کارشناسی است و در این میان کمیته‌ای با حضور حوزه عمرانی، نیروی انتظامی، حمل و نقل تشکیل شود و تا دلیل عامل انسانی در تصادفات را کاهش دهیم و تحقق این مهم نیاز به برنامه کارشناسی دارد.

 

وی در رابطه‌ با رانندگانی که در سطح شهر اقدام به انجام رفتار نامتعارف دارند، گفت: رفتار نامتعارف و لایی کشیدن مخل امنیت اجتماعی است و باید پلیس برخورد قاطعی با این افراد داشته باشد؛ چراکه عامل انسانی جریمه می‌شود ولی دوباره این کار را تکرار کرده و این خودروها به سفیر مرگ تبدیل می‌شوند و جان مردم برای رانندگان این خودروها ارزشی ندارد.


عکس از: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.