فرماندار سلطانیه از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 3462 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.


حسین رحمانی‌هزاررود  در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان سلطانیه اظهار کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در 3462 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان، طرح آبیاری تحت فشار به مرحله اجرا درآمده و اعتباری بالغ بر 347 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.


این مسئول افزود: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی شهرستان سلطانیه که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون انجام شده، از طریق اعتبارات بلاعوض دولتی و آورده‌های شخصی مالکان اراضی بوده که از مبلغ کل اعتبارات، 270 میلیارد ریال کمک‌های بلاعوض دولتی و مابقی نیز آورده شخصی مالکان قلمداد می‌شود.


وی با بیان اینکه الگوی کشت غالب در شهرستان سلطانیه مبتنی بر کشت گندم، سیب‌زمینی و لوبیا است، ادامه داد: با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و جایگزین کردن آن با روش‌های غرق‌آبی، کرتی و تشتکی، قریب به 70 درصد از آب مصرفی در امر کشاورزی مورد صرفه‌جویی قرار می‌گیرد.


فرماندار شهرستان سلطانیه تصریح کرد: باید متولیان کشاورزی شهرستان در راستای جلوگیری از مصرف بی‌رویه منابع آبی زیرزمینی در امر کشاورزی، برنامه‌ریزی‌های منسجم انجام دهند تا غالب کشاورزان از بذرهایی با مقاومت بالا و میزان مصرف آب کم استفاده کنند.


رحمانی‌هزار‌رود خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار نباید به معنای توسعه وسعت کشاورزی باشد؛ چرا که این خود مجدد می‌تواند در اسراف آب کمک کند؛ بنابراین ضمن اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار بایستی از افزایش وسعت کشت به نوعی جلوگیری صورت گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.