بخشدار مرکزی ابهر گفت: کمبود بودجه مهم‌ترین چالش پیش‌روی دهیاری‌ها در روستاها است.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمد نجفی در همایش دهیاران ابهر با تاکید بر نقش سازنده دهیاران در روستاها، عنوان کرد: دهیاران باید برای همه امور روستایی برنامه داشته و طبق آن به ارائه خدمات بپردازند.


وی با بیان اینکه دهیاران به واسطه اینکه از بطن مردم برخاسته‌اند به مشکلات آنان کاملا آگاه هستند، ادامه داد: انتظار می‌رود دهیاران در کنار اهالی روستاها برای حل مشکلات روستاهای خود تلاش‌های جهادی داشته باشند.


بخشدار مرکزی شهرستان ابهر با بیان اینکه از زمان آغاز به کار در بخشدار چالش‌های موجود در روستاها شناسایی و بررسی شده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات دهیاران در ارائه خدمت بهتر به روستائیان بحث مالی است که امیدواریم با برنامه‌ریزی کامل برخی مشکلات مالی و اعتباری حل شود.


نجفی ضمن تأکید بر جایگاه مهم دهیاری‌ها به عنوان تنها متولیان مدیریت روستایی در کشور، ادامه داد: همه دستگاه‌های مربوطه در عمران و خدمات روستایی باید جهت پیشبرد هر چه بهتر امور در روستاها با دهیاری‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

 

به گزارش ایسنا، در حال حاضر 37هزار و 59 دهیاری در روستاهای کشور به 19 میلیون روستایی خدمات ارائه می‌دهند که سهم ابهر از این تعداد ۴۸ دهیاری است؛ همچنین شهرستان ابهر دارای ۹۸ آبادی است که از این تعداد آبادی ۶۹ آبادی دارای سکنه و ۲۹ آبادی خالی از سکنه است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.