مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان در فضای دینی و ارزش‌های اسلامی ‌پرورش یافتند و در قبال نظام، وظایفی بر عهده دارند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمدرضا مسیب‌زاده شامگاه امروز در آیین افتتاح سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان پسر سراسر کشور، اظهار کرد: تقویت ارزش‌های اسلامی و دینی یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش است که در این راستا برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه ویژه به تربیت در ساحت‌های شش‌گانه دارد.

 

این مسئول، مسائل دینی و اعتقادی، فناوری، زیباشناسی و هنری، زیستی و سیاسی و اجتماعی را از ساحت‌های تربیتی دانست و گفت: وظیفه همه ما نشر فرهنگ قرآن، ایثار و شهادت در جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه افراد حاضر در این رقابت‌ها، نماینده بیش از ۷.۵ میلیون دانش‌آموز هستند، ابراز کرد: این افراد در مرحله کشوری حضور دارند و نفرات برتر به مرحله بین‌المللی راه‌ می‌یابند. مسابقات قرآن، عترت و نماز، تنها مسابقه‌ای در آموزش و پرورش است که مرحله بین‌المللی دارد.

 

این مسئول تصریح کرد: فعالیت‌های ویژه‌ای در حوزه قرآنی دنبال می‌کنیم. این دانش‌آموزان در فضای ارزشمند کشور رشد کردند و برای این نظام در قبال نشر احکام دینی وظیفه دارند.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در تربیت دینی و توجه به ارزش‌های اسلامی، یادآور شد: علی‌رغم مشکلات، چیزی از برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش حذف نشده است‌.

 

مسیب‌زاده به طرح قنات اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن، نماز، اهل‌بیت (ع) و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در قالب این طرح است که در سطح کشور اجرا خواهد شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این آیین در مورد حضور خود در مدارس برای برپایی نماز جماعت و ترغیب دانش‌آموزان به این فریضه دینی، تصریح کرد: بنا به توصیه ستاد اقامه نماز، حداقل یک روز را برای اقامه نماز در مدارس حضور پیدا کردیم.

 

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به اینکه نمازخانه‌های برخی مدارس کوچک و امکان حضور برای همه فراهم نبود، خاطرنشان کرد: در قالب طرحی با عنوان پیوند مسجد و مدرسه و با همکاری ستاد اقامه نماز دانش‌آموزان برای اقامه نماز به نزدیک‌ترین مسجد هدایت می‌شدند.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ سال از عمرم با معلمی سپری شده است، یادآور شد: سال گذشته بیشترین محور گفت‌وگوهایم روی مهارت‌های زندگی بود. آینده برای دانش‌آموزان است و آن‌ها گردانندگان آینده سیاست و مدیریت کشور هستند.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه پیش از انقلاب، دنیا به دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم شده بود، خاطرنشان کرد: ایران نه تنها تسلیم این دو قدرت نشد، بلکه تفکر مستقل اسلام ناب محمدی را به دنیا تزریق کرده و تمام تلاش دشمن این است که این اقتدار را بشکند و با توطئه‌های فرهنگی نقشه‌های خود را دنبال می‌کند.

 

وی ادامه داد: دشمن سعی می‌کند، نسل جدید جامعه را بی‌هویت کند و بین ریشه تاریخی و هویت امروز فاصله بیندازد. کشور ما مدنیت 8000 ساله روشن دارد و همواره رویش‌های ما قوی‌تر از ریزش‌‌های ما بوده است.

 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه نسل جوان امروز مخاطب بیانیه گام دوم هستند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: نسل جوان امروز اگر قوی‌تر از جوانانی که انقلاب و جنگ را مدیریت کردند، نباشد، کمتر از آن‌ها نیست. آینده متعلق به نوجوانان و جوانان است و اگر جامعه را زیبا می‌خواهید باید آن را از هم‌اکنون بسازید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.