مسئول برنامه‌ریزی و نظارت مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه استان زنجان با اشاره به این‌که قوانین اسلام مطابق با فطرت بشری است و فطرت بشری تغییرناپذیر است،اظهار کرد: قانون حجاب مقتضای فطرت انسان بوده و قابل تغییر و تبدل نیست .


امیر اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به این‌که قوانین اسلام مطابق با فطرت بشری است و فطرت بشری تغییرناپذیر است، اظهار کرد: قانون حجاب مقتضای فطرت انسان بوده و قابل تغییر و تبدل نیست .


وی افزود: مسئله پوشش فرد از بدیهیات اسلام است و آیه صریح قرآن‌کریم بوده و قابل تاویل و تفسیر نیست که بر اساس آن بتوان روایت جدیدی از حجاب بنابر مقتضیات زمان ارائه کرد .


مسئول برنامه‌ریزی و نظارت مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه استان زنجان با بیان این‌که در متون دینی و روایی برخی از گزاره‌ها مربوط به حجاب است، تصریح کرد: در متون دینی یهود، تاکید ویژه‌ای بر حجاب شده است ولی در مسیحیت گزاره‌های قوی در خصوص حجاب وجود ندارد. همچنین در دین مبین   اسلام در آیه قرآن‌کریم به صراحت از واژه‌ جلباب برای حجاب استفاده شده که به معنی پوشاندن زن از سر تا قسمت‌های میانی بدن است.


اسلامی یادآور شد: عفاف و حجاب گر چه دو مقوله جدا از یک‌دیگر و با بحث‌های متفاوت هستند؛ ولی آن‌چه که مسلم است، این است که هر دو واجب شرعی‌اند و عقل و فطرت بشریت نیز از آن دو پشتیبانی می‌کند و اصلا صحیح نیست که یکی را تقویت و دیگری را رها کنیم. حجاب نماد و تندیسی از عفاف، و بازتاب بیرونی عفاف است. کسی که عفیف باشد، نه تنها پوشش او، بلکه رفتار و گفتار او نیز عفیفانه است؛ چرا که عفاف درونی شخص عفیف، در رفتارهای ظاهری او در زندگی و معاشرت اجتماعی وی نمایان می‌شود .


وی گفت: از جنبه روان‌شناختی، پوشش برگرفته از روان فرد است و به نوعی زیبایی‌های فرد را به طرف مقابل نشان می‌دهد. وقتی آدم و حوا از بهشت به زمین آمدند زشتی‌های تن آنان بر اثر برهنگی نمایان شد وآنان به دنبال پوشش بودند تا زشتی‌های آنان پوشانده شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.