مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین آمار را در مرگ و میر زنجانی‌ها دارد.


سیدعلی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با بیان اینکه ثبت وقایع چهارگانه به صورت مستمر انجام می‌شود، اظهار کرد: سه عامل عمده مرگ و میر در استان زنجان شامل بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های سرطانی و تومورها و بیماری‌های دستگاه‌های تنفسی است.


این مسئول ادامه داد: 44.2 درصد از مرگ و میر در استان زنجان مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی، 11.5 درصد مربوط به سرطان‌ها و تومورها و 10 درصد مربوط به بیماری‌های دستگاه تنفسی است .


وی با اشاره به نام‌هایی که بیشترین فراوانی را برای انتخاب داشته‌اند، افزود: زهرا، فاطمه، حلما، ریحانه و نازنین‌زهرا نام‌های پرطرفدار در بین والدین برای کودکان دختر بوده و امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، امیرعباس و علی نیز نام‌های محبوب و منتخب مادران و پدران برای فرزندان پسر است .


شفیعی با بیان اینکه بیشترین فراوانی ولادت‌ها در فصل بهار متعلق به مادران در گروه سنی 25 تا 29 سال است، تصریح کرد: 27.9 درصد ولادت‌ها در زنجان در این رنج سنی است .


مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به تولد چندقلوها، خاطرنشان کرد: در بهار سال‌جاری 149 واقعه چندقلوزایی در استان زنجان ثبت شده است و از این تعداد 67 واقعه ولادت دوقلوزایی و پنج واقعه سه قلوزایی بوده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.