سرپرست فرمانداری شهرستان خدابنده گفت: تسهیلات خوداشتغالی زیر ۵۰۰ میلیون ریال راهی برای ایجاد رونق تولید در روستاها است.


ایوب بیگدلی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان خدابنده، اظهار کرد:   با توجه به وسعت و ترکیب جمعیتی شهرستان خدابنده، احیای سبک زندگی سنتی سالم، مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای روستاییان این شهرستان ضروری است.


این مسئول با تاکید بر اهمیت طرح‌های بزرگ و اشتغال‌زا که دارای توجیه اقتصادی هستند، ادامه داد: تسهیلات خوداشتغالی زیر ۵۰۰ میلیون ریال که همراه با تسهیل در پرداخت و نظارت موثر و مستمر در اجرا باشد نیز یکی از راه‌های توفیق در ایجاد رونق تولید در روستاهای شهرستان خدابنده است.


وی با اشاره به صنعت توریسم، افزود: گسترش اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی نیز در جذب گردشگران مهم و در حال حاضر برای شهرستان ضروری است و تلفیق صنعت توریسم با کشاورزی یکی از راه‌های موثر و کارآمد در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان و به تبع آن بهبود وضعیت اشتغال آن می‌شود.


بیگدلی، جذب و  به‌کارگماری نیروی کار مورد نیاز شرکت‌ها و واحدهای بزرگ کارگری مستقر در شهرستان از طریق موسسه کاریابی را مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: امید است که دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران نهایت همکاری را با اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی شهرستان و موسسه کاریابی داشته باشند .


به گزارش ایسنا، شهرستان خدابنده یکی از شهرستان‌های استان زنجان است. جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵برابر با ۱۷۴ هزار و ۴۹۳ نفر بوده‌ و شهر قیدار با جمعیت ۵۴ هزار و ۹۴۱ نفر مرکز این شهرستان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.