رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: تنها یک گروه از چتر حمایتی امنیتی دستگاه قضایی خارج است و آن مجرم در حین ارتکاب جرم یا در مسیر ارتکاب جرم است.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام اسمعیل صادقی‌‌نیارکی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه دادستان زنجان، اظهار کرد: وقتی اصول مختلف قانون اساسی را ورق می‌زنیم، به دو وظیفه خطیر در دستگاه قضایی برمی‌خوریم، نخست اجرای عدالت در جمهوری اسلامی و تضمین اجرای عدالت که بر عهده قوه قضاییه است و دوم ایجاد امنیت و نظم‌بخشی به جامعه هدف که در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است.


وی افزود: در هر دو، مقامات دادسرایی به‌ویژه دادستان به عنوان مدعی‌العموم نقش مهمی در عمل به این دو وظیفه خطیر دارد، لیکن ایجاد امنیت نسبت به سایر وظایف برجسته‌تر است.


رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: اگر وظایف دادسرا ایجاد امنیت و نظم‌بخشی به امور است، باید به وظایف خود در همه بخش‌ها خوب عمل کنیم؛ چرا که انتظارات و توقعات از مقامات دادسرا و دادستان به عنوان مدعی‌العموم بیشتر است.


این مسئول با اشاره به اینکه امنیت را باید با گستره و پهنه‌ای که دارد دید، بیان کرد: امنیت باید برای همه افرادی که در یک گستره جغرافیایی با هر گرایشی که زندگی می‌کنند، ایجاد شود؛ در این میان تنها یک گروه از چتر حمایتی امنیت خارج است و آن مجرم در حین ارتکاب جرم یا در مسیر ارتکاب جرم است.


صادقی‌نیارکی با تاکید بر اینکه مقابله با فساد و احقاق‌ حقوق عامه از وظایف و ماموریت‌های برجسته دادسرا است، اظهار کرد: در احیای حقوق عامه هم نگاه انقلابی و هم حرکت جهادی باید لحاظ شود.


به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم، از حجت‌الاسلام حسن مظفری دادستان پیشین زنجان تقدیر به‌عمل آمد و محسن کرمی به عنوان دادستان جدید زنجان معرفی شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.