به گزارش ایرنا، کمال اجاقلو شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته استانی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان زنجان افزود: وضعیت فضای فیزیکی پردیس شهید بهشتی زنجان مناسب نیست و نیازمند مقاوم سازی است چرا که بیش از 45 سال و پردیس الزهرای دختران نیز بیش از 50 سال قدمت دارد.
وی تاکید کرد: از زمان تاسیس دانشگاه فرهنگیان از سال 91 دانشجویان در 11 رشته آموزش ابتدایی، دوره های متوسطه اول و دوم تحصیل کرده و تاکنون 911 نفر فارغ التحصیل شده اند.
به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان، در حال حاضر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در رشته های زبان انگلیسی، علوم تربیتی، مشاوره، تربیت بدنی، علوم اجتماعی، جغرافیا و زبان و ادبیات فارسی مشغول به تحصیل هستند.
اجاقلو افزود: رشته تحصیلی مشاوره در قزوین فعال بود و دانشجویان پسر درخواست ادامه تحصیل در این رشته را در زنجان دادند که هم اکنون این رشته در استان تدریس می شود.
وی اظهارداشت: دانشجویان دختر رشته زبان انگلیسی نیز 18 نفر زنجانی هستند که در قزوین مشغول به تحصیل بوده و متقاضی ادامه آن در زنجان هستند و پنج نفر از آنها موافق نیستند و با توجه به اینکه تعداد تقاضا 15 نفر است، این مهم محقق نشده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان گفت: با توجه به اینکه در گذشته سیاست سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان قطبی سازی بر اساس جذب تعداد هیات علمی بود، هرکدام از رشته های تحصیلی بین استانها توزیع شد و در حال حاضر این سیاست تغییر کرده است.
اجاقلو افزود: هم اکنون دانشگاه فرهنگیان زنجان 739 دانشجوی دختر و پسر دارد که اگر با درخواست راه اندازی رشته های تحصیلی جدید موافقت شود برای سال تحصیلی آینده این تعداد به یکهزار نفر خواهد رسید.
وی به مهارت آموزان ماده 28 اشاره کرد و افزود: تاکنون دوره هایی در این باره برگزار شده و هم اکنون پودمان دوم را برای ورودی های 96 که تعداد آنها 46 نفر، در دوره آموزش ابتدایی 72 نفر، تربیت بدنی23 نفر و ریاضی 16 نفر برای ورودی های 97 است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان، تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان را 13 نفر برشمرد و افزود: 126 مدرس نیز مدعو این دانشگاه هستند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.