به گزارش ایرنا فتح الله حقیقی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال استان به لزوم ارائه راهکارها و تعیین برنامه ها برای رشد شاخص های آماری مربوط به حوزه اشتغال تاکید کرد و افزود: ارزش داده های آماری با ارائه برنامه، بیشتر می شود.
وی از رتبه 6 زنجان در میزان مشارکت اقتصادی و رتبه 2 این استان در پایین بودن نرخ بیکاری در سنین 15 تا 24 سال، در کشور خبر داد و اظهار داشت: این موارد نشانه های خوب و مثبتی از وضعیت استان است.
حقیقی با بیان اینکه سهم اشتغال بخش کشاورزی در استان 30.3 درصد ولی میانگین کشوری در این بخش 17.7 درصد است، خاطرنشان کرد: با وجود این فاصله، ولی میزان ارزش افزوده در بخش کشاروزی زنجان چنان که باید با میزان اشتغال همخوانی ندارد.
وی با بیان اینکه سهم اشتغال بخش خدمات در استان 36.6 درصد ولی میانگین کشوری در این بخش 50.3 درصد است، گفت: باید تلاش کنیم در کنار افزایش سهم اشتغال در بخش خدمات، ارزش افزوده هم در آن رشد پیدا کند.
استاندار زنجان به نقش و جایگاه گردشگری در بخش خدمات اشاره کرد و گفت: اکنون در 10 اقتصاد برتر دنیا، از هر هفت شغل ثابت، یک شغل مربوط به بخش گردشگری است در حالی که از این 10 کشور، هفت کشور از لحاظ رتبه جاذبه های گردشگری از ایران پایین تر هستند.
وی به رتبه 15 ایران در جاذبه های گردشگری در دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: گردشگری اولویت بسیار بزرگی است و باید تلاش کنیم از ظرفیت های این بخش برای ارتقای شاخص های اقتصادی بهره بگیریم.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های دستگاههای اجرایی برای اشتغال باید هدفمند، معین و عملیاتی باشد، گفت: در این زمینه نباید کلی گویی شود.
وی به ضرورت فعالیت کمیته نظارت بر ایجاد اشتغال در استان اشاره کرد و افزود: از طریق این کمیته میزان اشتغال های ایجادشده باید به صورت مستند به مردم و رسانه ها گزارش داده شود و لازم است زمینه ای فراهم شود تا رسانه ها به صورت میدانی امکان بازدید از فعالیت های انجام شده در حوزه اشتغال زایی را داشته باشند.
3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.