رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح اقدامات انجام شده برای ارتقای جایگاه ماماها گفت: تلاش‌ها برای این ارتقای جایگاه ماماها در مراکز درمانی با وجود مشکلات ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، جلسه بزرگداشت و تجلیل از همکاران برگزیده رشته‌های مامایی، علوم آزمایشگاهی و روانشناسی  امروز با حضور فعالان این حوزه و همچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در سالن روزبه بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان برگزار شد.

پرویز قزلباش در این مراسم با تقدیر از فعالیت ماماها برای فعالیت در عرصه مسئولیت سنگین تولد انسان افزود: حوزه مامایی فقط بحث زایمان نیست و همه حوزه‌های مادر شدن از مراقبت‌ قبل تا بعد از مادر شدن را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه دیدگاه وزارت بهداشت هم قرار گرفتن ماما در جایگاه مورد نظر افزود: ماما باید با قرار گرفتن در جایگاه خود در حوزه ماموریت خود فعالیت بکند هر چند دانشگاه در تعریف این جایگاه موفق نبوده که دلایل خود را دارد.

قزلباش به نقص موجود در آموزش‌ ماماها اشاره کرد و گفت: این نقص‌ها منجر به کمبود اعتماد به نفس هم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح اقدامات انجام شده برای ارتقای جایگاه ماماها ادامه داد: تلاش‌ها برای این ارتقا در مراکز درمانی از جمله بیمارستان ولی‌عصر منجر به تحقق این مهم شده است.

این مسئول در زنجان همچنین به نقش بی‌نظیر بخش علوم آزمایشگاهی در حوزه درمان اشاره و تصریح کرد: سالانه 8 میلیون آزمایش توسط این بخش فقط در دانشگاه انجام می‌شود و این بخش مراجعان صدها هزاری نفری دارد از این رو درمان وابسته به این بخش است.

قزلباش با تاکید بر توجه و برخورد سیستماتیک با فعالان علوم آزمایشگاهی گفت: این گروه با همه محدودیت‌ها در حال فعالیت است و شرایط کشور طوری است که باید از نیروها و منابع داخلی و در واقع سرمایه‌های خودی استفاده کنیم، چرا که به این سادگی این تجهیزات ارتقا نخواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اضافه کرد:  در عمل سرعت لازم برای ارتقای روانشناسی وجود ندارد.

قزلباش به برگزاری جشنواره عکس سلامت روان طی هفته آینده اشاره کرد و افزود: این جشنواره بزرگ‌ترین جشنواره عکس ایران و جزو بزرگ‌ترین جشنواره‌های جهان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر تلاش برای برقراری رابطه بین هنر و جامعه پزشکی افزود: جشنواره عکس سلامت روان زنجان با بیش از 18 هزار عکس ارسالی برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.