محمد نقی صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان توانست در سال گذشته رتبه های برتر و دپیلم افتخار را درجشنواره ها و مهرواره ها، مسابقات کشوری، استانی و همچنین جشنواره های بین المللی تهران از قبیل قصه گویی ، جشنواره 2 سالانه هنرهای تجسمی و مهرآوره های ادبی رتبه های خوبی را کسب کند.
وی اظهار داشت: این کانون در نمایشگاه و مناسبت های ملی و مذهبی در سطح استان حضوری فعال داشت و در این خصوص 2 جلد کتاب از جمله جلد سوم قصه های محلی زنجان را برای علاقمندان و دوستداران کتاب منتشر کرد.
این مسئول ادامه داد: با کارهای انجام گرفته نیز 2 کتابخانه شامل ' کتابخانه سیار در شهرستان هیدج و یک کتابخانه دیگر درون مدرسه ای در دهستان دستجرده راه اندازی و به مجموع کتابخانه های موجود افزوده شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: این کانون هم در تولید و اکران فیلم و اجرای نمایش متعددی برای این گروه سنی بسیار فعال بود که درمجموع 10 هزار نفر مخاطبان این بخش بودند
وی اضافه کرد: طی سال گذشته 2 انجمن تخصصی' سرود و نمایش'برای اولین بار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان راه اندازی شد که در2 سال گذشته نیز یک انجمن ادبی نیز برای مخاطبان تشکیل شده بود که از جمله انجمن های موفق سطح کشور بشمار می رود.
صالحی افزود: در مجموع می توان گفت که در زمان حاضر سه انجمن فعال و تخصصی در حوزه کودک و نوجوان در سطح استان فعالیت می کنند که اقدامات مناسبی را مورد توجه قرار داده اند.
وی یادآوری کرد: این کانون طی سال گذشته طرح های ویژه ای از جمله طرح عیدانه کتاب' ویژه تعطیلات نوروزی ' را اجرا کرد که کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری فعالیت های خود در سطح استان را به گروههای هدف ارائه می کردند.
این مسئول اجرای برنامه های فرهنگی کانون در مناطق کم برخودار و محروم، طرح کانون مدرسه با همکاری سازنده آموزش و پرورش را از جمله اقدامات دیگر در سال گذشته ذکر کرد که با هدف استفاده گروههای هدف از برنامه های فرهنگی بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 29 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان زنجان برای مخاطبان خود برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.