به گزارش ایرنا، مهرداد سلطانی روز جمعه در سیزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز ابهر با قدردانی از زحمات خیران مدرسه ساز افزود: خیران مدرسه ساز پایه توسعه کشور هستند و این فرهنگ بزرگ را به نسل های آینده کشور منتقل و توسعه می دهد.
وی تصریح کرد: لزوم سرمایه‌گذاری برای نسل های آینده بسیار مهم است و نسل آینده نتیجه ی تلاش خیران مدرسه‌ساز در توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی را خواهند دید.
سلطانی اظهار داشت: در میان همه دغدغه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و معیشتی که جامعه با آن در گیر است وقتی مردم می بینند عده ای به دور از همه این دغدغه ها سنگ بنای خیر را در جامعه می گذارند امیدوار می شوند زیرا این کشور آینده دارد و همه ما موظف هستیم نسبت به آینده امیدوار باشیم.
معاون عمرانی استاندار زنجان تاکید کرد: یکی از بزرگترین تکالیف که همه ارکان جامعه بر عهده دارند پرورش نسل آینده است و باید با همه توان خود را برای تربیت نسل آینده بکار گیرم.
وی خاطرنشان کرد: آینده، برای هیچ کشوری وجود نخواهد داشت اگر در زمینه آموزش سستی کند.
سلطانی عنوان کرد: اگر می خواهیم کشورمان در آینده مشکلات امروز را نداشته باشد باید ذهن های دانش آموزان را بسازیم و انسان های خوبی برای آینده تعلیم دهیم.
وی یادآور شد: اساس جامعه از دوره دانش آموزی شکل می‌گیرد و اگر بتوانیم امروز قدم های موثری برداریم در دهه های آینده شاهد رشد و تعالی خواهیم بود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز ابهر در این مراسم افزود: افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیرین از مهمترین رویکردهای سیزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان است و مجمع رویکردهای پیشرو را با اولویت دانش‌آموزی و با محوریت آموزشی ادامه خواهد داد.
حسین صالحی تصریح کرد: ساخت 2 کلاس درس، یک نمازخانه الحاقی در مدرسه شریعت روستای پیرسقا و 2 کلاس الحاقی در مدرسه عارف روستای کبودچشمه از برنامه‌های در حال اجرای مجمع خیرین شهرستان ابهر است.
وی ادامه داد: در حال حاضر یک مدرسه 6 کلاسه به کمک خیران در روستای ارهان در حال ساخت است و در روزهای آتی یک مدرسه 6 کلاسه توسط این مجمع کلنگ‌زنی می‌شود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز ابهرخاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی و با کمبود اعتبارات نمی‌تواند فضای آموزشی مورد نیاز شهرستان را فراهم کند از این رو جذب خیرین در این امر بسیار موثر است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابهر در این مراسم گفت: خیران ابهر در سال های اخیر 120 کلاس احداث کرده اند و در حال حاضر 40 کلاس در حال احداث است.
عباس عزیزخانی تصریح کرد: خیران با مشارکت سازمان تجهیز و نوسازی مدارس در امر مدرسه سازی و نوسازی مدارس همکاری می کنند و تا کنون خیران مبلغی بیش از 50 میلیارد ریال در زمینه احداث مدارس کمک کرده اند.
وی تصریح کرد: هر خیری که بتواند 30 درصد از احداث یک مدرسه را اجرا کند سازمان نوسازی مدارس این پروژه را در اولویت قرار می دهد و 70 درصد ادامه کار را اجرا و بنام خیر به بهره برداری می رساند.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.