به گزارش ایرنا، مسیح الله سلطانی روز سه شنبه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان، مهار آسیب های اجتماعی اعتیاد، طلاق، خشونت و حاشیه نشینی در زنجان را جزو برنامه های الویت دار اعلام کرد و افزود: میزان شیوع اعتیاد در این استان 1.3 درصد است که در این زمینه زنجان رتبه 26را در بین استان های کشور دارد.
وی با بیان اینکه بر پایه اطلاعات ثبت شده به ازای هر 3.8 واقعه ازدواج، یک طلاق در استان زنجان اتفاق می افتد، اظهار داشت: سال گذشته با اقدامات انجام شده روند صعودی طلاق در استان متوقف شد و کاهش 0.4 درصدی در روند افزایشی طلاق را شاهد بودیم.
سلطانی اضافه کرد: زنجان در میزان آسیب اجتماعی طلاق، رتبه 15 کشور را دارد.
وی با بیان اینکه زنجان جزو استان های مشکل دار در مساله حاشیه نشینی نیست، افزود: در زمان حاضر حدود 8.5 درصد جمعیت این استان حاشیه نشین هستند و در سکونتگاههای غیر رسمی شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره سکونت دارند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار استانی برای کاهش آسیب های اجتماعی در زنجان هزینه شد.
وی افزود: بر اساس پژوهشی که در سال 91 توسط شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شده است، زنجان از حیث میزان سرانه مطالعه، جایگاه دوم کشور را پس از تهران دارد.
سلطانی ادامه داد: هم اکنون بالغ بر هشت درصد جمعیت استان زنجان در کتابخانه های عمومی عضو هستند که این میزان 2 برابر میانگین کشوری است.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر نرخ باسوادی در استان، 95.1 درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه این استان از نظر سرانه فضاهای آموزشی از میانگین کشوری پایین تر است، گفت: لازم است اداره کل آموزش و پرورش استان برای جبران کاستی ها در این زمینه پیگیری های بیشتری داشته باشد.
سلطانی از فعالیت 46 مرکز دانشگاهی در استان زنجان خبر داد و افزود: هم اکنون 56 هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه 335 تشکل مردم نهاد در استان زنجان فعال است، اظهار داشت: هم اکنون پنج خانه جوان در این استان دایر است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، گشایش خانه های جوان در شهرستان های طارم، ابهر، ایجرود و سلطانیه نیز در دست اقدام است.
3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.