به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در جمع شماری از مسئولان بنیاد مسکن استان زنجان افزود: امسال موفق شدیم زمان اقامت گردشگران نوروزی در استان را از حدود یک شبانه روز به 2 شبانه روز افزایش دهیم، باید این روند را در چند سال آینده حفظ و برای افزایش این مدت نیز برنامه ریزی کنیم.
استاندار زنجان تاکید کرد: حفظ، تقویت بوم گردی و معرفی مناسب خدمات این بخش برای گردشگران از اولویت های استان در این حوزه و نیازمند همکاری و همدلی هرچه بیشتر است.
حقیقی با تاکید بر اجرایی شدن طرح منظومه روستایی در استان، تاکید کرد: این طرح که به منظور شناسایی و برنامه ریزی برای رونق فعالیت های اقتصادی و سایر بخش ها در روستاها اجرا می شود، باید کاربردی تر باشد.
استاندار زنجان با اشاره به لزوم ارائه تسهیلات بانکی برای رونق تولید در روستا، گفت: یکی از مواردی که بسیاری از روستائیان برای دریافت تسهیلات اشتیاق نداشتند، الزام معرفی 2 تا سه ضامن برای بانک ها بود.
حقیقی تصریح کرد: هفته گذشته این موضوع در شورای بانک های استان مطرح و قرار شد بنیاد مسکن و بانک های استان برای حل این موضوع یک شرایط دیگر به غیر از این تعداد ضامن پیشنهاد دهند.
استاندار زنجان با بیان اینکه بنیاد مسکن یک نهاد موثر در استان است، تاکید کرد: این بنیاد در شورای برنامه ریزی زنجان، همچنین تامین مسکن اقشار مختلف مردم جایگاه ویژه ای دارد.
حقیقی اظهار داشت: موضوع آموزش و پژوهش در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است و برای کمک به اقتصاد روستاها علاوه بر برنامه ریزی به فرهنگ سازی و آگاه سازی مناسب نیازمندیم.
استاندار زنجان با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها، گفت: به طور تقریبی 98 درصد روستاهای استان طرح هادی داشته یا دارند و زنجان در این حوزه 10 درصد بالاتر از متوسط کشوری است که این آمار مطلوبی محسوب می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: پنج طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی در سال جاری در دست مطالعه است و 177 واحد مسکونی نیمه تمام نیز هم اکنون در دست ساخت است.
صنعتی منفرد تصریح کرد: قیر یارانه ای استان در ابتدای دولت یازدهم برای 29 روستا به متراژ 140 هزار مترمربع اختصاص داشته، اما در سال گذشته برای 92 روستا و 465 هزار مترمربع آسفالت قیر دریافت کردیم.
به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره)، در 25 اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرد.
در استان زنجان 91 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی وجود دارد و تا به امروز بیش از 47 هزار و 341 واحد مسکونی روستایی در سطح استان زنجان مقاوم‎سازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده‎اند.
تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد تا سقف 25 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می شود.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.