به گزارش ایرنا، فتح‌الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی اعزام موکب ‌های ستاد اربعین حسینی استان به مناطق سیل ‌زده جنوب کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه اقلام اساسی مانند برنج، گوشت و روغن از استان خوزستان تامین می‌شود، ستاد اربعین استان مقدار و هزینه لازم برای تامین سایر اقلام مورد نیاز را استخراج و برآورد کند تا با تقسیم‌بندی در بین شهرستان‌ها تامین و تهیه شود.
وی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت شهرستان‌ها تصریح کرد: فرمانداران، جلسات جداگانه‌ای با تشکل‌های فرهنگی و هیات‌های مذهبی، واحدهای تولیدی و صنعتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین برگزار کرده و از ظرفیت این گروه‌ها برای تامین بخشی از اقلام مورد نیاز استفاده کنند.
حقیقی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های متولی که به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام کرده‌اند نیز می‌خواهیم تا درصدی از کمک‌های دریافتی را به این امر اختصاص دهند که بخش دیگری از ملزومات را تامین می‌کند.
استلندار زنجان افزود: معاون اقتصادی استانداری نیز لیست کارمندانی که تمایل دارند حقوق یک روز خود را به این موضوع کمک کنند را تا پایان فروردین از طریق مدیران دستگاه‌های اجرایی احصا کند تا بخش دیگری از اقلام نیز از این طریق تامین شود.
وی گفت: ماشین‌آلات مورد نیاز برای ارسال اقلام نیز با هماهنگی فرمانداری‌ها تامین شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز با بیان اینکه به‌گونه‌ای اعلام آمادگی کرده و تعهد بدهید که بتوانید تامین کنید، گفت: برای مثال، استان زنجان این ظرفیت را دارد که نان مورد نیاز روزانه 20 هزار نفر را تامین کند اما در خصوص غذا باید پشتیبانی و تجهیزات لازم برای تامین غذا فراهم باشد.

** بسیج سازندگی از اولین ساعت وقوع حادثه در مناطق حضور دارد
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) نیز با اشاره به آمادگی کامل این ارگان از اولین روزهای وقوع سیل در شمال کشور، گفت: زنجان با توجه به ابلاغ سپاه پاسداران کشور در تقسیم‌بندی استان‌ها در سیل شمال، معین استان مازندران بود و بسیج سازندگی استان از اولین ساعات وقوع حادثه در آنجا حضور پیدا کردند.
سرهنگ ابوالفصل طهماسبی خاطرنشان کرد: جلسه با فرماندهان نواحی و رده‌های مختلف سپاه استان، آماده‌باش پرسنل، جلسات با سپاه تهران به‌صورت ویدئوکنفرانس، حضور بسیج سازندگی در شهرستان‌های جویبار و بابلسر و خدمات‌رسانی لازم، ارسال 2 کامیون کمک‌های جمع‌آوری شده، اعزام ماشین‌آلات و کامیون‌ها، اعزام اکیپ پزشکی 4 نفره با 12 میلیون انواع دارو با انجام 490 ویزیت تاکنون و اعزام بیش از 600 گروه جهادی پایگاه‌محور از جمله اقدامات سپاه استان در سیل مناطق شمالی بود.
وی با اشاره به برپایی چادر در سطح استان جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی افزود: تاکنون علاوه بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال کمک‌های نقدی، اقلام دیگری مانند مواد غذایی، شوینده، ظروف، فرش، لباس و سایر اقلام گرمایشی از طریق این چادرها دریافت شده است.
این مسئول اضافه کرد: حسینیه رزمندگان سپاه استان نیز در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته تا کمک‌های دریافتی را در آنجا جمع‌آوری کنند. همچنین ماشین‌آلات نیز جهت ارسال لوله‌های آب در اختیار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار گرفته است.

** 4 موکب از استان زنجان در مناطق سیل‌زده جنوب مستقر می‌شوند
رئیس ستاد اربعین استان نیز با اشاره به اینکه زنجان در سیل جنوب و غرب کشور، معین استان خوزستان است، گفت: گروه‌های پیشرو از امروز به خوزستان اعزام و در مرحله اول، شوشتر و بخشی از مرکز استان خوزستان به زنجان واگذار شده است.
سیدرضا حسینی با اشاره به فراهم شدن 4 موکب از استان زنجان افزود: 2 موکب از زنجان، یک موکب به‌صورت مشترک از ابهر، خدابنده و خرمدره و یک موکب نیز توسط حسینیه اعظم زنجان با ظرفیت تامین روزانه 5 هزار غذا در سه وعده، اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی افزود: غذاها با کیفیت و در شان مردم ایران بوده و از بابت نیروی انسانی دغدغه‌ای نداریم چون از بین داوطلبان، سازماندهی شده‌اند و درخواست اصلی ما اختصاص کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی به این موضوع است.
فرماندار زنجان نیز گفت: با توجه به اینکه در یک ماه باید 155 هزار پرس غذا تهیه شود لذا باید از ظرفیت حسینیه‌ها، هیات‌های مذهبی، تشکل‌های خیریه استفاده و پشتیبانی لازم از ستاد اربعین انجام شود تا بتوان غذای باکیفیت و به‌صورت مستمر در یک ماه برای هموطنان تهیه شود.
رضا عسگری افزود: استان زنجان به خیرخواهی و میهمان‌نوازی شهرت دارد که باید از آن صیانت کنیم و برای این مهم باید دست در دست همدیگر دهیم.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.