به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی عصر دوشنبه در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان زنجان افزود: همه مدیران و مسئولان برای حین بارندگی و سیلاب بعد از آن آمادگی کامل را داشته باشند تا در صورت چنین واقعه ای کمترین خسارت را متحمل شویم.
وی با انتقاد از برخی مدیران عضو ستاد مدیریت بحران استان گفت: برخی ها در این شرایط بحرانی در دسترس نیستند در حالی که باید تا اطلاع ثانوی مدیران همه در دسترس بوده و خودشان با مجموعه زیردستشان آماده باش کامل باشند.
حقیقی تاکید کرد: با اینکه میزان بارندگی های استان قابل توجه بوده اما از عملکرد مدیران دولتی استان در این چند روز رضایت دارم و باید گزارش عملکرد کارهایی که برای پیشگیری انجام شد و باعث جلوگیری از ورود خسارت به شهر سلطانیه و چند منطقه دیگر گردید، به اطلاع عموم مردم و مسئولان بالادستی برسد.
استاندار زنجان با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی برخی روستاهای استان در اثر بارش برف افزود: با همت مسئولان ذیربط باید راه این روستاها با سرعت تمام بازگشایی شده تا مشکلات ساکنان آن مناطق نیز مرتفع شود.

سدهای استان زنجان ظرفیت خالی دارند
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: سه سد استان به غیر از سد کینه ورس ظرفیت خالی قابل‌توجهی دارد و از این حیث جای نگرانی نیست.
یوسف رضاپور بیان کرد: سد تهم حدود ۵۳ درصد، تالوار 80 درصد، گلابر 47 درصد ظرفیت خالی دارد و نیروهای این شرکت در تمام استان به حالت آماده باش بوده و به طور مرتب دبی آب ورودی رودخانه ها و میزان آن را برای مدیریت سیلاب و سرریز احتمالی سدها اندازه گیری می کنند.
رضاپور تاکید کرد: بارش ها در زنجان خوب بوده و تاکنون در رودخانه و مسیل‌ها مشکلی نداشتیم، همچنین سیلابی که از مسیر خارج شده و طغیان رودخانه در استان نداشتیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان افزود: طبق مذاکراتی که با مسئولان شرکت آب منطقه ای استان کردستان انجام شده، سیلابی که توسط بارش ها در محل رودخانه منتهی به سد تالوار و رود قزل اوزن ایجاد شده در حال حرکت به سمت استان زنجان است و چند ساعت بعد از این از ماهنشان عبور خواهد کرد.
رضاپور اظهار داشت: اما این سیلاب که با حجم 240 مترمکعب بر ثانیه که طغیانی هم تا این لحظه در رودخانه نداشته و تا حجم 400 مترمکعب در ثانیه که حداکثر ظرفیت منطقه ماهنشان است برای اهالی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان تصریح کرد: در منطقه شهر طارم نیز که این سیلاب عبور خواهد کرد تا سقف یکهزار مترمکعب بر ثانیه حجم و ظرفیت دارد که با توجه به حجم ورودی مشکلی پیش نخواهد آمد، با این وجود نیروهای ستاد بحران شهرستان در آماده باش کامل هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: تمام راه‌ های اصلی و فرعی زنجان باز بوده و برای محورهای ارتباطی برون‌شهری استان مشکلی پیش نیامده است.
عبدالحسین علی‌اکبری اظهار داشت: برف در عمده گردنه های جاده های مواصلاتی استان باریده است و از سمت قیدار به همدان مشکلاتی به علت بارش برف داشتیم که مرتفع گردیده است.
وی تاکید کرد: پیشنهاد می کنیم به علت ریزش های زیاد جاده تهم به چورزق فردا جهت ممانعت از هرگونه خطر جانی به علت ترافیک زیاد خودروها مسدود اعلام شود و ترددی تا 14 فروردین در این مسیر وجود نداشته باشد.
8068/3216
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.