به گزارش ایرنا، درمتن این پیام مشترک حجت الاسلام علی خاتمی و فتح الله حقیقی که تصویر آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا زنجان قرار گرفت آمده است: ۱۲ فروردین در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی از نقاط عطفی است که ملت همیشه در صحنه ایران پس از سرنگونی نظام سلطنتی با حضور قاطع و حداکثری خود به یادگار گذاشت.
این روز، روز به ثمر نشستن خون شهیدان و حضور همه‌جانبه مردم ایران در حرکت‌های انقلابی است که از سال ۱۳۴۲ آغاز و در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.
اکنون که چهل سال از نامگذاری ۱۲ فروردین به عنوان روز استقرار جمهوری اسلامی سپری می‌شود و آن نهال نوپا در چهار دهه با گذر از تمام تحریم‌ها، تهدیدها، مبارزات مختلف و نثار خون مطهر جوانان غیور به رشد و بالندگی خود ادامه و به درخت تنومند و موثری تبدیل شده، امروز، روز تثبیت جمهوری اسلامی ایران است.
لذا ضمن تبریک این روز به ملت ایران و به‌ویژه مردم شریف و شهیدپرور استان زنجان و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدای گلگون‌کفن نظام جمهوری اسلامی و با ابراز خرسندی از آغاز دهه پنجم عمر پربرکت انقلاب، امیدواریم این درخت تنومند و پربار، تحت عنایات خداوند متعال و با تاسی از سیره ائمه معصومین(علهیم‌السلام) و عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب، مسیر سعادت و خوشبختی را با ایستادگی مثال‌زدنی ملت عزیز که همواره مشت محکمی بر دهان دشمنان و استکبار جهانی کوبیده‌اند، طی کرده و این نظام مقدس به حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) متصل گردد.
به گزارش ایرنا، در روز دوازدهم فروردین 1358، ساختار جدید سیاسی و اجتماعی، بر مبنای آرای اکثر مردم (98.2 درصد) تثبیت شد و به طور رسمی نظام جمهوری اسلامی را، ملت مسلمان ایران تایید کرد.
این روز به زیبایی، توطئه های دشمنان را از میان برد و آنان را که حکومتِ جمهوری را بی اسلام می خواستند، کنار زد.
این مردم بودند که در روزهای دهم و یازدهم فروردین 1358 با حضوری آگاهانه و تصور ناشدنی، در پای صندوق های رأی، پیروزی انقلاب اسلامی را تحقق بخشیدند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.