علی مدقالچی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور جلوگیری از ترافیک و توقف خودروهای سبک و سنگین و ایجاد سهولت و روانی ترددها، اخذ عوارض در آزاد راه زنجان - قزوین تا چند ماه آینده به صورت سیستم خواهد شد.
وی با بیان اینکه اخذ عوارض در آزادراه های کشورهای پیشرفته به روش الکترونیکی انجام می شود، تاکید کرد: در کشور نیز این روش از 28 اسفند اعمال می شود.
سرپرست معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر 70 درصد از سیستم سخت افزاری اخذ عوارض به روش الکترونیکی در عوارضی آزادراه زنجان – قزوین ایجاد شده که مابقی آن تا چند ماه آینده به پایان می رسد.
مدقالچی یادآوری کرد: در این سیستم سال آینده در عوارضی آزاد راه زنجان – تبریز نیز ایجاد و اخذ عوارض در آن به صورت الکترونیکی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی سیستم الکترونیکی اخذ عوارض در آزادراه های استان زنجان نیروهای مشغول بکار در این بخش نگهداری می شوند و هیچ دغدغه شغلی برای آنها وجود ندارد.
سرپرست معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان؛ پرداخت عوارض توسط همه مالکان خوروهای سبک و سنیگن، جلوگیری از توقف و ایجاد ترافیک، و فرار از پرداخت عوارش از مزیت های این روش الکترونیکی است.
مدقالچی ادامه داد: خودروهایی که از عوارضی ها عبور می کنند پلاک آنها ثبت و میزان پرداخت به آنها با لینک مربوطه پیامک می شود.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی، 974 کیلومتر راه فرعی و 4 هزار و 211 کیلومتر نیز راه روستایی است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.