سرهنگ محمدعلی عظیمی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد، 47 نقطه حادثه خیز و 73 نقطه آن نیز پرتصادف است.
وی اظهار داشت: بیشترین مسیر ارتباطی پرتصادف نیز مربوط به محور زنجان - میانه، زنجان - ارمغانخانه، زنجان - خدابنده، بیجار - خدابنده، ابهر - خدابنده، جاده زنجان - خرمدره و زنجان - تهم و همچنین جاده های فرعی روستایی می باشد.
عظیمی با بیان اینکه آزادراه زنجان - تبریز نیز از نقاط حادثه خیز این استان می باشد، افزود: بیشترین تصافات رانندگی در آزاد راه زنجان - قزوین و در حدود 30 کیلومتری شهر زنجان اتفاق می افتد که علت آن نیز عامل انسانی است.
وی با بیان اینکه برای کاهش تصادفات در جاده های ترانزیت زنجان لازم است این مسیرها دو بانده و تقاطع های همسطح نیز غیرهمسطح شود، تصریح کرد: تقاطع دانشگاه زنجان واقع در جاده قدیم زنجان - تبریز که بطور موقت ایمن سازی شده است از نقاط مهم حادثه خیز می باشد که نیاز به ایجاد پل روگذر یا زیرگذر دارد.
عظیمی، تعداد گردنه های استان زنجان را قریب 50 فقره اعلام کرد و افزود: گردنه قرایی در مسیر زنجان - دندی، پاپایی در مسیر زنجان - بیجار و قره آقاج در محور ابهر - خدابنده، از پر تصادف ترین گردنه های این استان است.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.