ابوالفضل رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به شهروندان توصیه کرد: در صورت بروز آتش سوزی و حادثه، خونسردی خود را حفظ کنند و کودکان و افراد مسن را به مکان امن انتقال دهند.
وی بابیان اینکه مواد محترقه مانند بنزین، الکل، گازوئیل، نفت، اکلیل سرنج، نباید با خودروهای عادی حمل شوند، یادآوری کرد: مواد محترقه دست ساز سلامت افراد را با خطر جدی مواجه می کند و آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارد.
رستمی افزود: آمارها نشان می دهد اغلب سوختگی های شدید مصدومان منجر به فوت، بر اثر سقوط آنها بر روی آتش و مواد غیر استاندارد بوده و پرتاب ترقه، فشفشه به سمت افراد یا خودروهای در حال حرکت موجب بروز حوادث ناگوار می شود.
وی یادآور شد: افراد به ویژه جوانان و نوجوانان به این مهم توجه داشته باشند، موادی که در نارنجک، ترقه، منور و سایر مواد آتش زا و محترقه دست ساز استفاده می شود، خاصیت خودبه خودی آتش گیری و انفجاری دارند و لذا از نگهداری آنها حتی به مقادیر بسیار کم در منزل و محل کار خودداری کنند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: از حمل مواد محترقه و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و حتی کیف خودداری شود و در این میان کودکان و نوجوانان از اقشار آسیب پذیر هستند که استفاده از این مواد توسط آنان خطرات جدی تر به دنبال دارد و حتی می تواند خطر مرگ را نیز به دنبال داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: تمامی ایستگاه های آتش نشانی شهر زنجان برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان در آماده باش کامل هستند و شهروندان در صورت مشاهده حادثه موارد را به تلفن 125ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی زنجان اطلاع رسانی کنند.
هم اکنون 6 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر زنجان فعال است و با برنامه ریزی تلاش می شود با توجه به نیاز شهر این تعداد افزایش یابد.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.