حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نقش و جایگاه ابزار و بیان هنری برای انتقال مفاهیم و آموزه های اسلامی اشاره کرد و افزود: در این راستا تشکیل گروه های تئاتر و سرود بچه های مسجد به صورت یک برنامه ریشه ای و عمده در دستور کار فعالیتهای کانون های مساجد استان قرار دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون 2 گروه اصلی تئاتر بچه های مسجد با همکاری حوزه هنری استان در شهر زنجان تشکیل شده است که این گروه ها 2 اثر نمایشی را از 18 اسفند جاری تا پایان امسال در سطح مساجد شهر زنجان برای مخاطبان که متشکل از عموم مردم هستند، اجرا می کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به محدودیت اعتبارات کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: کمبود اعتبار اگر چه مانعی برای توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و برنامه های آنها است ولی با همین وضعیت نیز بچه های مسجد برنامه های متعددی را به صورت ابتکاری و خودجوش اجرا می کنند که تاثیرات قابل توجهی در رونق فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت آموزه های قرآنی و اسلامی دارد.
حجت الاسلام یارمحمدی افزود: با وضعیتی که شاهد آن هستیم انتظار نمی رود وضعیت اعتباری کانون های فرهنگی در سال آینده بهبود قابل ملاحظه ای داشته باشد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه بالغ بر 60 درصد کانون های مساجد فعال این استان در مناطق روستایی قرار دارد، گفت: این کانون ها در برخی مناطق روستایی به عنوان تنها مراکز فرهنگی، منشا اثرات مطلوبی هستند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.