علی کاظمی روز دوشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تشکیل ستاد بزرگداشت روز شهید در استان و شهرستان‌ها، برگزاری جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان، پایش سلامت و عیادت از ایثارگران بستری در منازل و بیمارستان‌ ها، تکریم والدین شهدا، برگزاری 40 یادواره شهید در استان به مناسبت چهل ‌سالگی انقلاب اسلامی از 12 بهمن تا 22 اسفند، فضاسازی و تبلیغات شهری و غرس نهال به یاد هر شهید یک نهال از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این روز است.
وی برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی در بین ایثارگران و کارکنان بنیاد شهید استان را از دیگر برنامه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: سخنرانی مدیران بنیاد شهید استان و شهرستان‌ها قبل از خطبه ‌های نماز جمعه، استقرار میز خدمت در روزهای 17 و 24 اسفند و دیدار چهره ‌ به ‌چهره با ایثارگران در سطح استان نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز شهدا در استان زنجان است.
کاظمی افزود: تکریم و تجلیل از مروجین و فعالین حوزه ایثار و شهادت، گلباران مزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و شهدا، دیدار کارکنان بنیاد شهید استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، رونمایی از چند عنوان کتاب و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای با موضوع ایثار و شهادت و برگزاری مراسم جشن پدران آسمانی نیز بخش دیگری از برنامه‌های این روز است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به تاسیس این بنیاد به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال 1358 گفت: اعتبارات و نگاه این بنیاد، ملی بوده و تلاش می‌شود تا از منابع مختلف برای معرفی 22 اسفند استفاده شده و تمام برنامه‌ها پیوست فرهنگی داشته باشد.
وی با بیان اینکه ماه اسفند، ارتباط خاصی با شهدا دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین عملیات‌ها در اسفند برگزار شده و غالب شهیدان نیز در این ماه تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.