دکتر علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای فاز اول طرح نسخه الکترونیکی از سال 95 آغاز شد و این کار در استان بصورت کامل عملیاتی شده است.
وی اظهار داشت: بنابر این به جزء موارد خاص، بیمار تنها با کد ملی خود بصورت الکترونیکی ویزیت می شود و با نسخه الکترونیکی داروی خود را دریافت می کند.
به گفته این مسئول، در این سیستم تمامی مراحل درمان بیمار از جمله سوابق او حتی اگر تداخل دارویی داشته باشد، بررسی می شود و بنابراین زمینه بروز بسیاری از اشتباهات نوشتاری و خطاهای احتمالی پزشکی از بین خواهد رفت.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: فاز دوم اجرای خدمات الکترونیک سلامت در مراکز طرف قرار داد نیز آغاز شده که روند بسیار خوبی دارد که این مهم نیز بطور کامل به سرانجام می رسد.
این مسئول ادامه داد: توسعه خدمات الکترونیک درمان در استان محدود به نسخ الکترونیکی نیست و با کارهای انجام گرفته بیماران با استفاده از سامانه ussd از طریق تلفن همراه، بصورت اینترنتی و با استفاده از تلفن گویا و 20 خط اختصایص یافته پذیرش می شوند.
وی ،تایید اینترنتی نسخ دارویی و پاراکلینکی موسسات و مراکز درمانی طرف قرار داد، ارسال الکترونیکی نسخ مراکز درمانی طرف قرارداد به سازمان، برون سپاری فرآیند خسارات متفرقه دفتر اسناد پزشکی و الکترونیکی کردن پذیرش خسارات را از جمله کارهای انجام گرفته ذکر کرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: استقرار میز خدمت حضوری و الکترونیکی در واحدهای اسناد پزشکی و رسیدگی به شکایات،از دیگر اقداماتی است که در استان انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.