خلیل آقاجانلو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تصرف منابع طبیعی نه اخلاقی است و نه قانونی، لذا مطلوب نیست به خاطر منفعت طلبی شخصی، منافع نسل های آینده کشور را به خطر بیاندازیم.
وی با بیان اینکه همواره باید آینده نگری همراه با ارزیابی منطقی از گذشته داشته باشیم، اظهار داشت: طبق آمار سال 96 با نظارت و پیگیری های یگان حفاظت منابع طبیعی، 316 هکتار از زمین های منابع طبیعی استان رفع تصرف شده بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: طی سالجاری یکهزار و 731 گزارش مردمی علیه تخریب، احتمال تصرف و تعرض به زمین های ملی در سامانه منابع طبیعی زنجان ثبت شد.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: در همین راستا و در این مدت یگان حفاظت حدود 110 خودرو که در حال تخریب منابع طبیعی استان زنجان بودند توقیف گردید.
وی با بیان اینکه سال قبل تعداد عملیات این اداره کل در موضوع پیشگیری از تصرف زمین های ملی، بیش از 450 مورد بوده است، گفت: امسال نیز از تصرف بیش از یک هزار و 330 هکتار زمین ملی پیشگیری شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته چهار نفر از متصرفان بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: امسال نیز تاکنون 12 نفر از متصرفان بازداشت شدند.
به گزارش ایرنا استان کل زمین های مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل ها است.
این رفع تصرف ها در زنجان با حدود 40 عملیات یگان حفاظت انجام می گیرد و نظارت ها همچنان به طور مستمر ادامه دارد.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.