به گزارش ایرنا، رضا عسگری روز چهارشنبه در مراسم افتتاح چهار پروژه شهری زنجان افزود: مقابله با وضعیت نابسامان دستفروشی و دیگر معضلات شهری از رویکردهای فرمانداری زنجان است.
وی اظهار داشت: این واقعیت را نیز باید پذیرفت که بخشی از افراد معیشت خود را از طریق دستفروشی، فروش محصولات در معابر و اماکن پرتردد تامین می کنند.
این مسئول ادامه داد: براین اساس باید در مسیری حرکت کرد تا با ساماندهی دستفروشان شرایطی فراهم شود که حضور آنها در اماکن مختلف کمترین تبعات را داشته باشد و در این میان فقط نگاه حذفی جواب نمی‌دهد.
وی اضافه کرد: تجربه موفق شهرهای دیگر نشان می دهد که راه‌اندازی مراکزی برای استقرار دستفروشان می تواند به ادامه فعالیت و کسب و کار آنها منجر شود، هر چند در بسیاری از شهرها در بستر زمان این اهداف دچار انحراف می شوند.
فرماندار زنجان گفت: انتظار بر این است که از ظرفیت های موجود برای بهره گیری از ساماندهی این قشر استفاده شود که امیدواریم حرکتی که در شهرداری زنجان آغاز شده، تداوم یابد.
این مسئول ادامه داد:در کنار این مقوله به موضوع شب بازارها نیز توجه شود، چرا که بخشی از دستفروشان در ساعاتی از شب فعالیت می کنند که باید ساماندهی شوند اما در وهله نخست باید این گروه شناسایی شوند.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس اقداماتی از سوی دستگاه های متولی مانند شهرداری، اتاق اصناف برای ساماندهی دستفروشان شب کار، می تواند بستر بسیار مناسب برای فعالیت آنان فراهم کند.

** دفن اموات از اول سال آینده در مزار بالا و پایین ممنوع می شود
شهردار زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجر چهار طرح افتتاح شده شهرداری با بهره گیری از توان داخلی و کارکنان بوده است.
مسیح الله معصومی افزود: یکی از ویژگی‌های این طرح‌ها کاهش هزینه‌هاست بطوری که افتتاح گلخانه شهرداری با طراحی عوامل شهرداری بوده که با این کار دیگر نیازی به خرید گل و گیاه از سایر مناطق نیست.
وی ویژگی دیگر پروژه های افتتاح شده را ایجاد منابع مالی پایدار برای شهرداری عنوان کرد.
شهردار زنجان با اشاره به افتتاح بهشت‌زهرای زنجان نیز گفت: هم اکنون مزارهای بالا و پایین شهر زنجان گنجایش دفن اموات را ندارد و علاوه بر آن به لحاظ ترافیکی و آلایندگی نیز دفن اموات در این مزارها معضلاتی دارد.
وی اضافه کرد: برای رفع این مهم نسبت به ایجاد زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز بهشت زهرا شهر زنجان مبادرت شد که به مساحت 40 هکتار کامل و مورد بهره برداری قرار گرفت.
معصومی افزود: بر این اساس از اول فروردین سال آینده دفت اموات در مزار بالا و پایین شهر زنجان انجام نخواهد شد.
وی همچنین بیان کرد: گلخانه مرکزی شهر زنجان هشت هکتار مساحت دارد و در این مکان گل و گیاه و درختچه‌های تزیینی مورد نیاز تولید می شود که برای افتتاح این پروژه 500 میلیون تومان هزینه شده است که برگشت سرمایه در سال اول رخ خواهد داد.
به گزارش ایرنا، در ششمین روز از ایام الله دهه فجر مجموعه بهشت زهرا، گلخانه مرکزی، بازارچه محلی شهید رجائی و ساختمان اداری سازمان سیما و منظر شهری شهرداری زنجان با اعتبار 2.5 میلیارد تومان و با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.