حسن طغرانگار روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه شکوه چهل سالگی در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حجم کارهایی که صورت گرفته زیاد است و کشور در بسیاری از شاخص‌ها دارای مقام‌ و رتبه‌های عالی جهانی است.
وی افزود: ایران در برخی حوزه‌ها مانند پژوهشکده رویان و صنایع دفاعی جزو چند کشور صاحب تکنولوژی جهان است و در حوزه خدمات اجتماعی هم دستاوردهای زیادی حاصل شده که باید نشان داده و به آگاهی جامعه برسد.
طغرانگار با بیان این که یک آموزه مهم در اصل دوم قانون اساسی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بر این اساس، نظام جمهوری اسلامی سه هدف اساسی دارد که تامین قسط عدل، تامین استقلال و تامین همبستگی ملی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان زنجان ادامه داد: در شرایطی که کشور دچار بعضی فشارهای بیرونی بوده باید بیش از پیش برای همبستگی ملی، تلاش و هزینه کنیم و برگزاری چنین نمایشگاه ‌هایی در افزایش همبستگی ملی می‌تواند موثر باشد.
این مسئول در خصوص نقش رسانه‌ها در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رسانه‌ها چشم بیدار جامعه و ابزار بسیار مهمی برای رساندن اخبار، اطلاعات، رویدادها و تحولات به عموم مردم و مسئولین هستند.
وی اضافه کرد: رسانه‌ها به هر اندازه که بتوانند دستاوردها را بصورت صحیح و با اصول و قواعد حرفه‌ای منعکس کنند به همان اندازه به افزایش آگاهی عمومی کمک خواهد شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان زنجان با بیان اینکه این دانشگاه، مولود نظام جمهوری اسلامی است، گفت: 26 سال از تاسیس این دانشگاه در کشور می‌گذرد و 13 سال است که در استان زنجان تاسیس شده است.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی- کاربردی در کل کشور توانسته به آموزش جمع کثیری از نیروهای مهارت‌محور، کمک کند.
ظغرانگار با بیان اینکه استان زنجان دارای 19 مرکز علمی- کاربردی است، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری کشور مبنی بر اجتناب دولت از تولی‌گری در حوزه آموزش، مراکز دولتی تعطیل و تنها 8 مرکز باقی خواهند ماند.
این مسئول با تاکید بر حفظ و تقویت ظرفیت مراکز باقی‌مانده تصریح کرد: اگر نتوانیم علم را در قالب مهارت، استفاده کنیم چرخه‌های گردش علمی در جامعه به درستی نچرخیده و مسیر پیشرفت و توسعه به سختی ادامه می‌یابد.
رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان زنجان گفت: هم‌اکنون این دانشگاه نزدیک به 200 کد رشته‌محل و 3500 دانشجو و 900 مدرس آموزشی دارد.
وی با بیان این که ساختار آموزشی دانشگاه، هیات علمی تمام‌وقت نیست، افزود: بخشی از مدرسین دانشگاه، عضو هیات علمی سایر دانشگاه‌های استان بوده و بخشی هم در حوزه‌های تخصصی مشغول کار هستند که به دلیل تدرسی عملیاتی، کاربردی و محوری سبب می‌شود دانشجویان، موفق‌تر باشند
طغرانگار تاکید کرد: برای شتاب بیشتر در توسعه باید مهارت و علم در کنار یکدیگر باشند که این دانشگاه، متولی اصلی آموزش‌های مهارتی در کشور است.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.