به گزارش ایرنا، دکتر علی محمدی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه شکوه چهل سالگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:
بیشتر بیمه ‌شدگان این سازمان از قشر زحمت‌کش خدوم کارگری بوده که هدف از راه‌اندازی این مدیریت ارائه خدمات رایگان و با کیفیت به بیمه ‌شدگان است.
وی به عملکرد مدیریت درمان استان زنجان در سال 96 اشاره و خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون و 50 هزار ویزیت سرپایی، 22 هزار بستری، 10 هزار و 700 عمل جراحی و حدود 7 هزار مورد هم موالید طی سال گذشته در مراکز درمانی استان انجام شده است.
محمدی تصریح کرد: این آمار شامل سایر بیمه ‌شده ‌ها نیز بوده ولی عمده مراجعه ‌کنندگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: خدمات خاصی مانند تعویض مفصل، زایمان بی‌درد و زایمان در آب به‌ویژه در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان انجام شده و مردم رضایتمندی بسیار بالایی از خدمات دارند.
این مسئول با اشاره به طرح تکریم سالمندان افزود: در سال گذشته حدود 140 هزار نفر ویزیت سالمند، بدون نوبت در مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی در استان انجام شده است.
محمدی، ارجاع نظام داخلی در مراکز ملکی سازمان را یکی دیگر از طرح‌های تامین اجتماعی خواند و خاطرنشان کرد: در این طرح، ابتدا بیماران به پزشک عمومی مراجعه کرده و در صورت نیاز، ارجاع به متخصص و فوق تخصص با نامه و از طریق نظام داخلی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح از هدررفت منابع درمانی به شدت جلوگیری می‌کند. همچنین طرح حذف دفترچه‌های درمانی نیز برای اولین بار در مراکز درمانی ملکی سازمان اجرا شده و خدمات تشخیصی و درمانی به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در خصوص تامین پزشکان متخصص و فوق تخصص مراکز درمانی گفت: الزامات اولیه برای تاسیس بیمارستان، داشتن 4 تخصص اصلی اطفال، داخلی، جراحی و زنان است که راه‌اندازی بیمارستان امام حسین(ع) در زنجان نیز با این روند بوده است.
محمدی با بیان این که متولی اصلی درمان، وزارت بهداشت بوده و تقسیم پزشکان فارغ‌التحصیل نیز در اختیار این وزارتخانه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به‌رغم کمبودهای شدیدی که بوده توانسته‌ایم خدمات درمانی در مراکز تامین اجتماعی در استان را به همه حوزه‌ها گسترش دهیم.
این مسئول، افزود: حدود 18 سال است که مراکز بستری سازمان تامین اجتماعی در این استان، راه‌اندازی شده که امروز تخصص‌هایی مانند گوش، حلق، بینی، چشم، ارتوپدی، جراحی اعصاب، داخلی اعصاب، پوست و سایر تخصص‌ها در این مراکز فعال است.
وی تصریح کرد: تنها حوزه‌ای که زنجان و همه مراکز درمانی در کشور با کمبود مواجه هستند رادیولوژی می‌باشد که با جذب رزیدنت‌های رادیولوژی، در شرف جبران کمبودها هستیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان این که نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در بهترین زمان برگزار می‌شود، گفت: امسال به‌ویژه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حجمه‌های مختلف به نظام، شدت گرفته و مراکز بزرگ استکبار ادعا کرده بودند که این کشور 40 سالگی خود را نخواهد دید که خوشبختانه و به کوری چشم دشمنان، این جشن انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبودهایی که در اثر تحریم‌ها و فشار اقتصادی، مردم به آن دچار هستند ممکن است در نسل جوان که دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را ندیده‌اند مقداری ناامیدی ایجاد کرده و تبلیغ منفی شود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامی صورت نگرفته است.
محمدی ادامه داد: در طول 40 سال گذشته، خدمات بسیاری صورت گرفته که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مفید است تا مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان از نزدیک در جریان این اقدامات قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، مدیریت درمان به منظور تامین نیازهای درمانی بیمه‌شدگان در سال 1369 توسط سازمان تامین اجتماعی تاسیس و راه‌اندازی شد و اکنون حدود 43 میلیون نفر در کشور، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از خدمات درمانی آن به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.
حوزه درمان تامین اجتماعی نزدیک به 370 مرکز درمانی در سراسر دارد که شامل 75 بیمارستان و 295 درمانگاه و پلی‌کلینیک است و در مجموع در سال 96 بالغ بر 100 میلیون نفر، مراجعه سرپایی به این مراکز درمانی داشته و حدود یک میلیون و 100 هزار نفر بستری و 500 هزار عمل جراحی صورت گرفته است.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.