به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه شکوه چهل سالگی اظهار داشت: در دهه فجر امسال 620 پروژه به ارزش 1749 میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود که این پروژه ها منجر به ایجاد 1331 شغل مستقیم و 3200 شغل غیرمستقیم خواهد شد.
وی افزود: این پروژه‌ها نسبت به سال گذشته از لحاظ کمی 12 درصد کاهش داشته اما از لحاظ کیفی و رقم ریالی اعتبارات 189 درصد، افزایش دارد.
وی با بیان این که تنها نیم درصد از پروژه‌ها کلنگ‌زنی بوده و بقیه افتتاح می شوند، خاطرنشان کرد: 65 درصد از پروژه‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که نشان می‌دهد این استان زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را دارد.
حقیقی ادامه داد: زنجان از پتانسیل خوب و نیروی انسانی و مدیریتی با کفایت و شورای تامین ارزشمندی برخوردار است که سبب شده سومین استان امن کشور باشد و بستر امنیتی لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شود.
استاندار زنجان گفت: چند پروژه مهم بر زمین مانده بود که توسط تشکل‌های غیردولتی و شورای شهر و شهرداری زنجان انجام شد که اولین آن شروع عملیات بازگشایی محور پادگان ارتش است.
وی افزود: این ‌پروژه که 20 درصد آن اجرا شده بود خیابان ملاصدرا را به خیابان عاصم زنجانی متصل می‌کند.
حقیقی، با بیان این که موضوع بعدی، پروژه سبزه‌میدان است که آرزوی مردم بود، تصریح کرد: این پروژه توسط شورای شهر و شهرداری زنجان از طرح قبلی خارج و به یک‌پروژه کاملا فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده که تکمیل آن کمک زیادی به بازار زنجان نیز می‌کند.
استاندار زنجان اظهار داشت: پروژه بعدی، توسعه بیمارستان ولی عصر(عج) به میزان 420 تخت است که توسط خیران آغاز شد.
این مسئول تصریح کرد: به واسطه مدیران باکفایت و توانمند، آینده خوبی برای استان خواهیم داشت و فرصت‌های مدیریتی را در فرصت‌های زنجان، هزینه خواهیم کرد.
وی گفت: در کشاورزی به دنبال نوین‌سازی بوده و در صنعت و معدن به جای خام‌فروشی به دنبال افزایش چرخه تولید هستیم.
حقیقی اضافه کرد: در میراث فرهنگی و گردشگری نیز با اولویت به دنبال گردشگری موثر و مفید خواهیم بود.
استاندار زنجان با اشاره به این که 2.4 درصد ترافیک کشور در استان زنجان است، گفت: باید پاسخگوی این موضوع باشیم و بر این اساس در پی افزایش بزرگراه‌ها باشیم تا بتوانیم اقدامات ماندگاری به جای بگذاریم.
حقیقی خاطرنشان کرد: لایحه‌ای تقدیم مجلس شورای اسلامی شده که بودجه عمرانی استان از سال آینده، افزایش یابد که امیدواریم با کمک نمایندگان به تصویب برسد.
وی افزود: 40 پروژه محوری و موثر استان را به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی با اعتباری بالغ بر پنج هزار و 900 میلیارد تومان در برنامه قرار داده‌ایم که امیدواریم بتوانیم به انجام برسانیم.
استاندار زنجان تصریح کرد: افتخارات 40 سال گذشته ربطی به دولت ها نداشته و افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و باید به توفیقات نظام افتخار و آن را به جوانان بازگو کنیم تا نقشه شوم بیگانگان عقیم بماند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز گفت: این نمایشگاه به منظور تبیین دستاوردها و موفقیت‌های دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی استان زنجان برپا و از توان مدیران، متخصصان و کارشناسان این دستگاه‌ها و هنرمندان استان استفاده شده است.
مهرداد سلطانی با بیان این که این نمایشگاه دارای ۲ کمیته اصلی تحت عنوان اجرایی و فرهنگی و هنری است، افزود: کمیته اجرایی برعهده سازمان صنعت، معدن، تجارت و کمیته فرهنگی و هنری بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که سایر کمیته‌های فرعی نیز در کنار این‌ها به ارائه خدمات می‌پردازند.
وی خاطرنشان کرد: در طی برگزاری نمایشگاه، علاوه بر نمایش دستاوردها، برخی خدمات تخصصی دستگاه‌ها نیز به صورت مستقیم به بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد.
سلطانی تصریح کرد: ارائه آمار و اطلاعات دقیق و شفاف و دیدار چهره‌به‌چهره مدیران با مردم و استقبال از نظرات و ایده‌های آنان و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.
معاون استاندار زنجان گفت: ۴۸ غرفه با حضور ۱۳۵ مجموعه در ۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع فضای مفید در سالن مختلف این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند که شامل ۱۴ مجموعه اقتصادی، ۲۶ مجموعه اجتماعی و فرهنگی، ۲۳ مجموعه زیربنایی، ۲۰ مجموعه مربوط به حوزه ورزش و جوانان ۴۳ مجموعه علمی دانشگاهی و فرهنگی، ۵ مجموعه بهداشتی و درمانی ۴ غرفه مربوط به نهادهای امنیتی و نظامی است.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه شکوه چهل سالگی از ۱۳ تا ۱۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در حال برگزاری بوده که ساعات بازدید آن در ۲ نوبت از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ است.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.