به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن هنرمند روز چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی شورای معاونان، مدیران، مددکاران و مشاوران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: معتمدان معین نیز در قالب طرح اجتماعی قرار گرفتند و این افراد بدون کوچک‌ترین توقع مادی در راستای رفع مشکل همنوعان خود در جامعه ایثارگری، کمک‌های موثر و شایانی دارند.
وی خاطرنشان کرد: غاطبه این افراد از فرهیختگان جامعه ایثارگری و دارای تحصیلات دانشگاهی و از افتخارات بنیاد شهید هستند که در قالب تشکل‌های خاصی تحت عنوان همیاران وصل، همیاران رهایی و همیاران عدل به‌صورت تخصصی سازماندهی شده‌اند.
هنرمند تصریح کرد: تشکیلات مددکاری همراه با تاسیس بنیاد شهید و همزمان با دستور حضرت امام(ره) برای خدمت بهتر به جامعه ایثارگری شروع شده و اعتقاد تصمیم‌گیران وقت این بوده که اساس کار بنیاد شهید، مددکاری است.
این مسئول با بیان این که مددکاری و مشاوره، جزء موارد مهم بوده و در زندگی عادی مردم بسیار نیاز است، گفت:مددکاری در بنیاد شهید در چند بخش به انجام وظیفه می‌پردازد.
وی مشاوره را یکی از بخش‌های مهم مددکاری خواند و خاطرنشان کرد: حدود 90 مرکز مشاوره در سطح کشور با پتانسیل بالا و نیروهای متخصص، کارآزموده، علمی و فرهیخته از اساتید بنام و برجسته دانشگاهی و حوزوی فعالند که نسبت به راهنمایی و کمک به زیست بهتر جامعه معظم ایثارگری تلاش‌های موثری دارند.
هنرمند ادامه داد: مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج نیز در قالب تلفنی، فردی و گروهی به انجام وظیفه پرداخته و تاثیر بسزایی داشته‌اند که طبق آمارها میزان طلاق در جامعه ایثارگری بسیار پایین‌تر از جامعه عادی است.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، آموزش خانواده را یکی از نکات حائز اهمیت در مددکاری برشمرد و تصریح کرد: آموزش خانواده نیز در شاخه‌ها و شعبات مختلف با حضور اساتید مجرب انجام شده که تاثیر بسزایی در رفع مشکلات جامعه ایثارگری دارد.
وی به مددکاری در قالب کلینیک، اشاره و خاطرنشان کرد: رشد و گسترش کلینیک‌های مددکاری در برنامه سال آینده قرار دارد که حضور چشمگیر و نمایان در سطح کشور داشته باشیم.
هنرمند با اشاره به این که طرح سپاس، یکی دیگر از موارد مهم طرح اجتماعی بوده و از مهم‌ترین اقدامات بنیاد شهید از روز اول است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح، مراجعه خادم به مخدوم است که به هر دلیلی توان مراجعه به بنیاد شهید و بیان مشکلات و مطالبات خود را ندارد.
این مسئول با بیان این که در این طرح از مطالبات و مشکلات جامعه ایثارگری مطلع شده و برای رفع آن‌ها تلاش می‌شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود 350 هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران محقق شده و در این طرح از مشارکت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌شود.
وی با بیان این که طرح سپاس از 2 جهت ارزشمند است، تصریح کرد: اول این که عَلَم و نشانه بنیاد شهید است و دوم این که صله رحم نظام از ذی‌حقان خودش محسوب می‌شود.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد: در پی این هستیم تا مشارکت دستگاه‌ها نسبت به طرح سپاس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جزء نمرات ارزیابی دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی قرار گیرد.
هنرمند اضافه کرد: 1400 نیرو در قالب مددکار و مشاوره در کل کشور انجام وظیفه می‌کنند.
وی گفت: دستورالعمل جامعی در خصوص ارائه خدمات به ایثارگران سالمند در حال تدوین است که در صورت نهایی شدن به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

** 50 هزار نفر جامعه هدف بنیاد شهید استان است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز گفت: جامعه هدف بنیاد شهید استان 50 هزار نفر بوده و 10 هزار پرونده تشکیل شده است.
علی کاظمی خاطرنشان کرد: سالمندی ایثارگران موضوع مهمی بوده و باید در چهل سالگی انقلاب در ارائه خدمات به این قشر مراقبت داشته باشیم.
وی اشتغال ایثارگران را موضوع بعدی خواند و افزود: بیش از 2 هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران، بیکار بوده و پیگیر جذب 25 درصدی این فرزندان طبق قانون هستیم.
کاظمی با اشاره به مجتمع توانبخشی ایثارگران که برای تمام استان‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در استان زنجان، فاز یک مجتمع که سالن ورزشی است مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکنون 90 میلیارد ریال هزینه شده اما همچنان فازهای بعدی که خدمات‌رسانی به جانبازان و ایثارگران است ناتمام مانده و از مطالبات ایثارگران استان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: این اداره کل در 3 سال اخیر در شاخص‌های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی، رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده است.
وی ادامه داد: اداره کل استان در حقوق شهروندی، عفاف و حجاب و مسکن نیز حائز رتبه‌های برتر است.
کاظمی گفت: نهضت دیدار با خانواده 3 هزار شهید استان آغاز شده که متفاوت‌تر از گذشته است.
وی افزود: این نهضت، علاوه بر تکریم و تجلیل از خانواده شهدا به اصلاح بانک اطلاعاتی و پیگیری مطالبات آن‌ها نیز کمک می‌کند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 3 هزار شهید، 7 هزار جانباز و 586 آزاده بوده و با وجود داشتن 1.3 درصد مساحت کشور، حضور درخشانی در 40 عملیات پرفتوح دفاع مقدس داشته است.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.