به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان زنجان به بازدیدهای سرزده خود از دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: این بازدیدها کارهای عادی است و رویداد مهمی نباید تلقی شود.
وی اظهار داشت: مدیران باید چابک باشند و این موضوع در استان تا اندازه ای بهتر شده؛ اگر چه آنچه مورد نظر من است، هنوز تامین نشده است.
حقیقی به لزوم تدوین نقشه راه برای توسعه مناطق مختلف استان تاکید کرد و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا بازوی توانمند مدیران در پیشبرد اهداف توسعه هستند و می توانند نقش اساسی در این زمینه ایفا کنند.
استاندار زنجان گفت: جایگاه و اهمیت شوراها را همه باید بدانند و اگر مدیری در این خصوص مراعات نداشته باشد، به حتم اقدامی انجام می دهیم که رعایت کند چرا که شورا نهادی مدنی و منتخب مردم است.
وی خاطرنشان کرد: البته خود شوراها هم باید جایگاهشان را حفظ کنند و در اموری که وظیفه شان نیست دخالت نکنند و از طرفی دیگران هم نباید در کار شورا دخالتی داشته باشند.
حقیقی به ضرورت تقویت مشارکت مردم در اموری همچون برقرای امنیت، اجتماعی کردن سلامت با نقش آفرینی شوراها اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده است هر جا که شورا سیاسی نبوده، موفقیت های زیادی را کسب کرده و هر جا دچار سیاست زدگی شده، امور خراب شده است.
وی به لزوم هماهنگی میان اعضای شوراهای اسلامی و مدیران اشاره کرد و اظهار داشت: هماهنگی، الفبای کار است و کسی از آن ضرر نمی بیند.
استاندار زنجان تصریح کرد: تمام عزم دولت بر این است که وظایف واقعی شوراها را به خود آنان تفویض کند.
وی با بیان اینکه همه بضاعت دولت سرمایه اجتماعی آن است، خاطرنشان کرد: دولت خود را جدای از مردم نمی داند و از همه قوا و توانش استفاده می کند تا مشکلات حل شود.
حقیقی ادامه داد: ملت ایران 40 سال در برابر بیگانگان و در رأس آنها آمریکا که همه نوع توطئه و شیطنت ها را علیه مردم کشور انجام داده، ایستادگی کرده است و امروز نیز ریشه اصلی اغلب مشکلات به دشمن بر می گردد.
وی خاطرنشان کرد: امروز زمان اینکه با سوزن دنبال این بگردیم که فلان فرد و مدیر مشکل دار است، نیست؛ نباید با مواضع خود نسبت به هم دیگر کاری کنیم که رسانه های معاند روی حرف هایمان تحلیل بگذارند و موجب نا امیدی مردم شوند.
حقیقی گفت: اگر اشکالی هست، این امری خانوادگی است که باید حلش کنیم.

* 1400 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال زایی در زنجان اختصاص یافت
استاندار زنجان از اختصاص یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره 18 قانون بودجه برای اشتغال زایی در این استان خبر داد و گفت: 400 میلیارد تومان از این میزان از طریق بودجه و یک هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات تامین می شود.
وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری 50 واحد تولیدی در استان به مرحله بهره برداری می رسد، افزود: در نتیجه افتتاح این واحدها برای بیش از یک هزار و 200 نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.
استاندار زنجان به سهم اشتغال 36 درصدی این استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با وجود بالا بودن میزان اشتغال در بخش کشاورزی زنجان نسبت به 18 درصد میانگین کشوری، ارزش افزوده با میزان اشتغال ایجاد شده در این بخش متناسب نیست و لازم است برنامه ها و اقداماتی در جهت بهبود شرایط در این بخش انجام شود.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.