به گزارش ایرنا فاطمه کرباسی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران از افتتاح نخستین سینمای بخش خصوصی در زنجان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و افزود: امسال 14 فیلم جشنواره فجر علاوه بر سینما بهمن در سینمای تازه تاسیس 'روشا' نیز اکران می شوند.
این مسئول به برنامه های پیش بینی شده برای برگزداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر جشن پیروزی انقلاب در همه شهرستان های استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: عصر شعر و موسیقی در خدابنده، ماهنشان و ابهر، نمایشگاه آثار هنرمندان در همه شهرستان ها، ایستگاه نقاشی در سلطانیه، کارگاه هنری در زنجان و سلطانیه، همایش بزرگ طراحان و هنرمندان هنرهای تجمسی در حوزه کودک استان از جمله برنامه های دیگر پیش بینی شده برای دهه فجر سال جاری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره موسیقی فجر از 21 تا 27 بهمن در این استان نیز خبر داد و گفت: در حوزه فرهنگی نیز برگزاری نمایشگاه کتاب در همه شهرستان ها، شب شعر انقلاب، برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر و قصه استان و جشنواره شعر فجر از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر سال جاری در زنجان است.

** آرمان انقلاب اسلامی در تاروپود فرهنگ و هنر کشور رخنه کرده است
کرباسی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مقایسه اجمالی فعالیت های فرهنگی وهنری قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی نشانگر آن است که قبل از انقلاب، وظایف و ماموریت های حول محور فرهنگ و هنر با رویکردی غرب گرایانه تعریف می شد و مفاهیم ارزشی و دینی پایگاهی در این حوزه نداشتند.
وی افزود: پس از انقلاب اسلامی با توجه به اقبال مردم به آموزه های دینی و ارزش های اسلامی، وظایف و ماموریت های مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با در نظر گرفتن فرهنگ ایرانی و اسلامی ونفی نگاه مادی گرایانه پی گیری شد.
کرباسی گفت: مرور فعالیت های انجام گرفته در حوزه فرهنگ و هنر در چهار دهه گذشته نشان می دهد این نگاه ارزشی، برخلاف تبلیغات مسموم خارجی نه تنها موجب رکود فرهنگ و هنر نشده بلکه زمینه شکوفایی همه جانبه آن را نیز فراهم کرده است.
وی ادامه داد: برنامه هایی همچون جشنواره فجر در رشته های مختلف فرهنگی و هنری و نیز توجه جدی به توسعه کتاب و کتابخوانی در مقایسه با دوران قبل از انقلاب حاکی از پیشرفت های جدی در حوزه فرهنگ و هنر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آرمان انقلاب اسلامی باوجود هنرمندان متعهد که بسیاری از آنان متولدین سال های پس از انقلاب هستند، در تاروپود فرهنگ و هنر ایران رخنه کرده است.
وی افزود: در همین استان زنجان هنرمندانی هچمون رضا میرکریمی در حوزه سینما، حسن معجونی در تئاتر، جلال رحمتی وعلی چراغی در مجسمه سازی، جمال رحمتی در کاریکاتور و بسیاری دیگر همه در فضای پس انقلاب درهمین استان رشد و نمو یافته و به قله های افتخار دست پیدا کردند.
کرباسی اظهار داشت: عدالت توزیع در زیر ساخت های فرهنگی موجب شده است تا با تاسیس فرهنگسراها و مجتمع های فرهنگی و نیز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد، عمق فعالیت های فرهنگی و هنری تا روستا ها و مناطق محروم نیز گسترش یابد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زمان حاضر این استان دارای هشت فرهنگسرا و مجتمع فرهنگی و 339 باب کانون فرهنگی هنری مساجد است.
امسال چهارمین دوره اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر در زنجان است.
سال گذشته 12 اثر جشنواره فیلم فجر در زنجان همزمان با نمایش این آثار در استان زنجان نیز اکران شد.
8068/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.