به گزارش ایرنا، پرویز قزلباش روز جمعه در مراسم افتتاح بخش شیمی درمانی و آزمایشگاه فوق تخصصی مهرانه استان افزود: این واحد دانشگاهی برای راه انداری، تجهیز و ارائه خدمت در بخش شیمی درمانی پیگیری های لازم را انجام داده است.
وی بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همواره در کنار خیران بوده و کمک های لازم را هرگز دریغ نکرده است اظهار داشت: علوم پزشکی به لحاظ قانونی متولی حوزه سلامت بوده و در عین حال برای پیشبرد برنامه های خود نیازمند و مشارکت مردم و خیران است.
این مسئول ادامه داد: طی چند سال گذشته زیر ساخت های بسیار مهم و اساسی درحوزه های مختلف سلامت در این استان بنا نهاده شده که بسیار بی سابقه بوده است.
وی اظهار داشت: در چند سال گذشته در بخش بهداشت به ویژه خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی درمانی اقدماتی اساسی انجام شماری از این خانه های بهداشت بازسازی و یا به علت قدمت 25تا 30 ساله دوباره احداث شده است.
قزلباش افزود: در حوزه درمان زیرساخت های درمانی در استان ایجاد شد که حضور و مشارکت خیران بسیار پررنگ تر بوده است.
این مسئول ادامه داد: در سال های گذشته دستگاه دوم رادیوتراپی مهرانه راه اندازی و دستگاه سی تی اسکن این مرکز نصب شد و به موازات آن در بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان نیز دستگاه سوم رادیوتراپی خریداری شد.
وی یادآوری کرد: هم اکنون در این استان سه دستگاه رادیوتراپی وجود دارد که دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ولی عصر(عج) 14 سال قدمت داشت که بدست خیران طی مدت یک ماه دستگاه مدرن تری جایگزین شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در شهرستان خرمدره نیز دستگاه سی تی اسکن مورد نیاز به کمک دولت، دانشگاه و خیران خریداری شد.
وی اضافه کرد: طی سال های گذشته 2 دستکاه ام آر ای در بخش خصوصی خدمات مورد نیاز ارائه می کرد که با اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان 2 دستگاه(ام آی آر) در بخش دولتی آیت الله موسوی زنجان و در ابهر با مشارکت خیران خریداری و نصب شد.

**ظرفیت شیمی درمانی زنجان به 2 برابر افزایش یافت
قزلباش با اشاره به افتتاح بخش شیمی درمانی مهرانه افزود: هم اکنون با این اقدام ظرفیت مرکز شیمی درمانی استان به بیش از 2 برابر افزایش می یابد که خوشبختانه در بخش غیر دولتی رخ داده که اتفاق بسیار مهمی است.
وی اظهار داشت: در حوزه آی سی یو (خدمات ویژه ) نیز امکانات این بخش به 2 برابر افزایش یافته که حاصل همکاری دانشگاه و خیران بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون این استان در بسیاری از شاخص ها از نرم کشوری و حتی نسبت به برنامه 10 ساله کشور بالاتر است.
وی بیان کرد: به عنوان نمونه نرم کشوری برای بهره مندی از دستگاه رادیوتراپی یک دستگاه به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت اعلام شده در حالی که سه دستگاه در این استان وجود دارد که بزودی دستگاه چهارم نیز در بیمارستان ولی عصر نصب خواهد شد.
قزلباش افزود:بر اساس میانگین کشوری در ارتباط با دستگاه ام آرآی به ازای هر 500 هزار نفر جمعیت باید یک دستگاه باشد که این تعداد در استان چهار دستگاه است که بزودی 2 مورد دیگر در شهرهای زنجان و خدابنده راه اندازی می شود.
وی اضافه کرد:این امکانات با همراهی خیران حاصل شد و به این مهم باید توجه داشت که ازسرمایه های موجود باید به نحو مناسبی استفاده کرد.
این مسئول ادامه داد: با تکیه بر سرمایه های اجتماعی و خیران و نیروهای انسانی اعم از متخصصان می توان بر مشکلات فائق آمد و در این راستا باید از سرمایه های مالی خوب حفاظت کرد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.