مسعود علیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور تعمیم و گسترش بیمه به آحاد افراد جامعه دانشجویان دانشگاه ها با ارائه کارت دانشجویی معتبر و بر اساس مقررات مربوط به بیمه های مشاغل آزاد میتوانند بیمه شده و از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند.
وی اظهار داشت: چنانچه دانشجو صرفا به تحصیل اشتغال داشته و تحت تکفل پدر و یا مادر باشد می تواند همزمان با بیمه پردازی در قالب بیمه دانشجویی از خدمات درمانی سازمان به تبع والدین استفاده کند.
این مسئول ادامه داد: اگر مشمول دریافت مستمری بازماندگان باشد، پذیرش درخواست و عقد قرارداد (بیمه دانشجویی) با وی همزمان با دریافت مستمری، بلامانع بوده و می تواند کماکان از مستمری والدین استفاده کند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در سال های گذشته با فراهم کردن امکان برخورداری اقشار مختلف جامعه از خدمات بیمه موفق شده، بسیاری از گروه های متقاضی را تحت پوشش قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: زنان خانه دار، شاغلان صنایع دستی، هنرمندان و نویسندگان، رانندگان خودروهای باری و مسافربری، کارفرمایان، کارگران ساختمانی، زنبورداران، ایرانیان خارج از کشور، نخبگان، استعدادهای برتر و سایر گروه ها ( در مجموع بیش از 50 درصد هموطنان) تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 51 درصد جمعت استان تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.