سعید حقیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاقه مندان باید با موافقت محیط زیست، نسبت به تکثیر و پرورش این پرندگان اقدام کنند تا مشمول برخوردهای قانونی از جمله ضبط پرندگان و جریمه نشوند.
وی اظهار داشت: قرقاول های پرورشی، به هیچ وجه به خاطر ایجاد اختلال ژنتیکی، قابل رهاسازی در طبیعت نیستند که به همین منظور باید این قرقاول های کشف و ضبط شده به باغ وحش یا باغ پرندگان منتقل شده و اینکه ذبح شوند.
حقیقی افزود: 21 مهر ماه امسال، 212 قطعه کبک و قرقاول پرورشی از منزل یک فرد خاطی در شهرستان ماهنشان از توابع استان زنجان توسط محیط بانان، کشف و ضبط شد و در نهایت مرجع قضایی، رای بر ذبح و فروش گوشت این پرندگان داد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر نیز گفت: نگهداری، تکثیر و پرورش قرقاول از سوی افراد بدون اخذ مجوز از محیط زیست جرم تلقی شده و با خاطیان برخورد قانونی می شود.
محمدهادی کاظمی افزود: هفته گذشته در شهر ابهر از یک فرد متخلف 31 قطعه قرقاول زنده (هفت نر و 24 ماده) کشف شد که متاسفانه این پرندگان را در محلی نامناسب که مشکل بهداشتی نیز داشت، نگهداری می کرد.
وی اظهار داشت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست ابهر با همکاری نیروی انتظامی و با اخذ مجوز ورود به منزل به محل نگهداری این پرندگان مراجعه و در بازرسی از پارکینگ این تعداد قرقاول را به همراه 41 عدد تخم، کشف و ضبط کردند.
کاظمی با بیان اینکه رهاسازی این پرندگان در طبیعت به دلیل ایجاد اختلال ژنتیکی، امکانپذیر نیست افزود: برای هر قطعه قرقاول مبلغ چهار هزار ریال جریمه درنظر گرفته شده است که فرد خاطی آن را به حساب محیط زیست واریز کرد و از جنبه عمومی جرم نیز باید قاضی رسیدگی کننده به پرونده، رای و نظر دهد که هنوز حکم صادر نشده است.
وی تصریح کرد: این نوع پرنده در طبیعت زنجان زیست ندارد.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.