به گزارش ایرنا، امیرسعید مصباح روز سه شنبه در جمع مدیران آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان زنجان افزود: این ظرفیت خالی و مغفول مانده یعنی چیزی حدود 720 میلیون نفر ساعت آموزش که از آن بهره نمی بریم.
مدیرکل دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: حدود 11 هزار و 650 آموزشگاه آزاد فعال در سطح کشور داریم و سرانه کارگاه های فنی و حرفه ای کشور در این بخش حدود 2 کارگاه برای هر آموزشگاه است.
مصباح تصریح کرد: میزان آموزش های انجام شده توسط این آموزشگاه ها در سراسر کشور در سال گذشته حدود 154 میلیون نفرساعت است، که باید بیش از این آمار آموزش داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: باید چالش های مختلف پیش روی بخش خصوصی و دولتی را با تدبیر مدیریت کرده و مرتفع کنیم، لذا نیازمند پیوند آموزشگاه های آزاد با بازار کار هستیم.
مدیرکل دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: یعنی برای رفع این مسائل 'تغییرات بزرگ نیازمند تغییرات بزرگ هستند'، از همین رو مامجبور و ناگزیریم به سمت تغییر حرکت کنیم و یک بازنگری اساسی بر قواعد مربوطه حاکم بر این بخش داشته باشیم.
مصباح افزود: عملکرد استان زنجان در قیاس با سایر استان ها مطلوب است، به طور مثال تسهیلات تصویب شده برای کل آموزشگاه های کشور 24 میلیارد ریال است، اما زنجان به تنهایی موفق شده از راه های قانونی دیگر 20 میلیارد ریال تسهیلات برای آموزشگاه هایش بگیرد.
مدیرکل دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: این عملکرد اقدام ارزشمندی برای زنجان به شمار می آید و نشان می دهد می شود با شناخت دقیق ظرفیت ها اقدامات مفید زیادی برای یک مجموعه انجام داد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 152 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعال دارد.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.