به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در اس دی آی شهری زنجان افزود: هماهنگی و همکاری بین دستکاههای متولی در انجام چنین کارهایی و استفاده از اطلاعات یکدیگر می تواند از اتلاف وقت و دیگر هزینه های ناشی از آن جلوگیری کند.
این مسئول اضافه کرد: موضوع اس دس آی شهری از 10 سال گذشته بصورت ملی در سطح کشور مطرح و سند توسعه آن نیز به اتمام رسیده است.
وی اظهار داشت: گزارشات نشان می دهد دستکاههای متولی امر به موضوع 'اس دی آی' شهری و 'جی آی اس' ورود پیدا کرده اند که نحوه مدیریت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
این مسئول ادامه داد: ایراد عمده این بحث آن است که دستگاههای متولیی در شتاب بخشی برنامه های این حوزه از اطلاعات همدیگر استفاده نمی کنند و در این میان هزاران دلیل مبنی بر محرمانه بودن آنها ذکر می شود.
حقیقی افزود: اقدامات مدیریت و تصمیم سازی ها در این بخش ها اهمیت زیادی دارد و به عنوان نمونه در خیابان های اصلی شهر طی 24 ساعته کنده کاری وجود دارد مگر انکه خلاف آن ثابت شود.
استاندار زنجان تاکید کرد: جی آی اس در یک نگاه اطلاعات بهتری را ارائه کرده و علاوه بر آن می توان در هر لحظه گزارش مدیریت گرفته و در نهایت به تصمیم سازی های صحیح منجر می شود.
حقیقی افزود: بر این اساس از جی آی اس و اس دی آی شهری نیز می توان در مواقع بحرانی نیز از ان استفاده کرد که امری منطقی و از جمله حقوق طبیعی مدیریتی است.
وی خاطر نشان کرد: برای شتاب بخشی به کارهای این حوزه می توان از تجارب ،افراد شخص و شرکت های موفق در این زمینه نیز استفاده که نسبت به اولویت بندی کارها اقدام کرد.
مدیر اداره فناوری اطلاعات استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: اس دی آی به مجموعه ای فناوری، سیاست گذاری و ترتیبات سازمانی که تضمین کننده داده های مکانی است، اطلاق می شود.
پریسا فتحعلی بیگلو افزود: اس دی آی بستری است برای یافتن ، ارزیابی و استفاده از داده های مکانی برای عموم کاربران، تهیه کنندگان در تمامی سطوح دولتی بخش خصوصی ، دانشگاهها و سایر اقشار جامعه است.
وی بیان کرد: هدف اصلی اس دی آی،است که دولت ها، سازمان ها و دستگاههای اجرایی با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن به داده های مکانی پایه و پردازش شده و لایه بندی و به روز شده دسترسی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: هدف این نیست که یک سازمن تمامی لایه های داده های مکانی را خود تهیه و در اختیار داشته باشد، بلکه هدف آن است که هر سازمان متولی و به هنگام رسانی لایه های مختلف داده های مکانی خود باشد و لایه های داده های مکانی دیگر که در کار او تاثیر گذار است از سازمان متولی با مکانیزیم مشخصی دریافت کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.