دکتر اصغر جعفری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس طی مدت یاد شده 43 نفر از مسمومیت های ناشی از مونوکسید کربن را کودکان تشکیل می دهند که از این تعداد 31 نفر به شهر زنجان، 2 نفر به ابهر، هشت نفر به خدابنده و 2 نفر دیگر به خرمدره اختصاص دارد.
وی اظهار داشت: بر این اساس از مجموع مسمومیت های ناشی از مونوکسید کربن 116 نفر ان به مراکز بیمارستانی اعزام و 6 نفر دیگر نیز به دلیل وضعیت بهتر منتقل نشدند.
این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون سه مورد فوتی ناشی از گاز گرفتگی در این استان گزارش شد که از این تعداد 2 مورد ان در شهر زنجان و یک مورد دیگر در خدابنده به وقوع پیوسته است.
وی اضافه کرد: سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ و درد شکم و سپس بیهوشی، تشنج و اغما از نشانه های مسمومیت با مونوکسید کربن است که این نشانه ها در بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی، افراد خردسال و نوزادان، مادران باردار و افراد با بیماران تنفسی شدت بیشتری دارد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان دامه داد: در صورت مشاهده مسمومیت با گاز مونوکسید کرین توصیه می شود که ابتدا فرد از محیط منتقل، لباس های تنگ از تنش خارج و بلافاصله با اورژانس تماس گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از خارج کردن فرد دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، وضعیت وی با خونسردی و دقیق به عوامل اورژانس اعلام و علائم حیاتی کنترل و از باز بودن راههای تنفس وی اطمینان حاصل شود و هرگز خوراکی و آشامیدنی به بیمار داده نشود چرا که وضعیت بیمار تشدید می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.